Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta mi er litt over 6 mnd og har lagt på seg som hun skal, men likevel klarer jeg ikke å ta det helt med ro når det gjelder ammingen. Hun dier bare 2-4 minutter i slengen 6-8 ganger i døgnet, og så vil hun ikke ha mere, slik har det nesten alltid vært. Ofte må jeg nesten presse henne før hun skjønner at hun skal spise, må prøve mange ganger. Jeg synes bleiene er lette. Nå spiser hun i tillegg 1/2 porsjon grøt om kvelden (og mer enn det får vi ikke i henne :-)) og ett beger fruktmos på formiddagen. Er det slik at enkelte trenger mindre væske og har jeg ev veldig fet melk??

Fortsetter under...

Om vektoppgangen er grei, at hun har 5-6 våte bleier(minst en "tung" bleie, de andre kan det godt være tisset bare en gagn i)og god allmenntilstand, trenger du ikke bekymre deg. Noen barn blir fort ferdig med måltidet, særlig når de har blitt eldre. Om du tror hun får i seg noe under amminga, hadde jeg ikke presset henne mer til å spise. Når hun nå i tillegg får fast føde, og ikke ønsker mer enn en halv porsjon, tror jeg rett og slett du skal slå deg til ro med at hun får i seg nok mat. Du kan jo prøve å gi litt vann i sommervarmen, selv om mm er en god tørsteslukker i seg selv.

Hun har som regel hatt en tung bleie om dagen, men de siste dagene nåhar hun bare spist ca 4-5 ganger i døgnet, og ville helller ikk ha grøt i går kveld, så jeg er litt bekymret, men antar det er forbigående. Hun legges til brystet ofte, men bare vrenger seg bort og blir sint - hun vet hva hun vil. Så da er hun sikkert fornøyd medd et hun får. Vann har jeg litt vabsker med å gi henne, kan gi med skje, men prøver få henne til å drikke av avert tutekopp - det blir bare noen dråper.

Takk for oppløftende svar, jeg er en litt småsstresset godt voksen førstegangsmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...