Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #1 Del Skrevet 5. juli 2007 Dattera vår på ett og et halvt år har i to uker nå hatt noe utslett under hælene, noen bittesmå blører under huden, og har etterhvert begynt å flasse litt. Det klør veldig, er varmt og rødt, spesielt om kveldene og etter at hun har badet. Hun sier "ondt" og så klør hun seg kraftig og syns det er deilig å bli smurt med aloe vera og A-derma salve. Hun har ikke utslett andre steder på kroppen. Stort sett så merker hun ikke noe til dette, kun når hun slapper av, og da spesielt om kvelden som nevnt. I dag hadde vi time hos legen, som sa at dette var eksem og skrev ut resept på hydrokortisonsalve. Jeg er ganske skeptisk til hydrokortison, og syns også det var litt merkelig at han kalte det eksem... Jeg skulle jo ønske han kunne finne årsaken til dette, og ikke bare gi oss en salve. Vi har jo prøvd forskjellige kremer/salver (sink, aloe vera, fet kem, osv). Er det noen andre som har erfart dette? Vet hva det kommer av, har tips til hva som kan hjelpe? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9767493-eksem-under-h%C3%A6lene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #2 Del Skrevet 5. juli 2007 Hei! Hydrokortison er bedre enn sitt rykte. Det er mer skadelig for huden å gå med eksem over lang tid enn hva det er å behandle det med kortison. på www.eksemskolen.no kan du høre en foredrag om kortisonfrykt. Alle de kremene du har prøvd tilfører huden fuktighet og det er bra, men de leger ikke eksem. Var jeg deg ville jeg prøvd kortisonkur, og om eksemet kommer tilbake igjen ta kontakt på ny med legen å få henvisning til hudlege. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9767493-eksem-under-h%C3%A6lene/#findComment-9768414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå