j05-g07-fødeklar Skrevet 5. juli 2007 #1 Del Skrevet 5. juli 2007 Hei... Jeg har skjønt at du er guruen innenfor amming så jeg tenkte jeg skulle nytte sjansen til å spørre deg litt. Nå nærmer lillebror seg 2 uker. Han spiser og ser ut til å legge godt på seg, skal en tur på hs i morra for å veie. Jeg har jo helt glemt hvordan det var å ha baby i hus, hehe. Så nå for tiden har jeg og gubben hvert vårt soverom slik at han får sove hele natta siden har har ansvaret for 2 åringen. Så saken er den at lillebror spiser litt for ofte etter min mening. Jeg vet at selvregulering er veldig vanlig nå for tiden, men jeg syns jammen det blir litt for slitsomt i lengden altså. Han vil jo ha mat en gang i timen og på natta får jeg max 2 t sammenhengende søvn. Er det vanlig at det er sånn??? Syns å hunske at jeg hadde flere timer sammenhengende søvn når snuppa var så liten. Hmmm man glemmer fort da. Så nå vurderer jeg å nekte han mat før det har gått 2 t igjen (inkl måltidet) og etterhvert øke til 3 t. Men er dette for "strengt" til en 2 uker gammel baby?? Han har en lei tendens til å bare ta små-måltider og at han sovner ved puppen og da er det jo ikke rart han må ha hyppige måltider. Har heller aldri melkespreng noe jeg hadde mye sist ( kan kanskje ha noe med at jeg pumpa mye sist noe jeg ikke har beg med enda) Er det vanlig å ikke ha så mye melkespreng andre gang?? litt rotete dette men men jeg skylder på ammetåka *sss klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9766991-april-expat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 7. juli 2007 #2 Del Skrevet 7. juli 2007 Har vært bortreist jeg... De første ukene er tøffe, ja! Helt vanlig! Hvordan er vektoppgangen på ungen? Kjempegod, eller? Ørti våte bleier i døgnet? Babyer under 6 uker skal ha 8-12 måltider i døgnet og 6våte bleier, minst. Og hvert barn er forskjellig. Spesielt hvis ungen var litt overtidig er det sannsynlig at han øker nå. Da henger puppene som lapper og man ammer og ammer. Forresten, renselsen er på retur? Eller blør du mer enn sist? Gå inn på amehjelpen.no, a-å og let etter søvnige barn. Der finner du masse teknikker du kan ta nå. Og så kan du drøye måltider (allerhelst med noe spennende, som en tur i stuen med pappa), til to timer fra start til start, med litt og litt lenger imellom, om han tar mer melk hver gang. Altså så hvis han tar mer så drøyer du lenger. Men ikke mer enn max to fra start til start når du er "våken", slik at du kan klare å drøye på natten (du kan håpe på EN 4timers i begynnelsen...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9766991-april-expat/#findComment-9785320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
j05-g07-fødeklar Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 8. juli 2007 hei hei... Jo en kan trygt si at han er en hund i matfatet...han har lagt på seg 495 g på 1(!) uke, hs sa at normalen var 100-200 g jøss sier jeg håper han ikke har tenkt å legge så fort på seg... Ja han pisser og driter sikkert mer enn 10 bleier i døgnet. Han driter så mye at han har blitt skikkelig sår i stumpen stakkar. Så nå er det potetmel og initynol (eller hva den nå heter) som gjelder. Håper det ikke blir så mye verre. Ja renselsen er på retur, blør igrunn ikke lenger bare sånn graps som jeg kaller det. Blødde nok litt mer denne gangen. Nå virker det som at han klarer å sove litt lenger i et strekk på natta. I natt fikk jeg faktisk nesten 3 t sammenhengende...og jeg føler meg jo bare super uthvilt...hehe. Takk for tips. Jeg skal inn å lese på ammehjelpen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9766991-april-expat/#findComment-9788070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 8. juli 2007 #4 Del Skrevet 8. juli 2007 En liten fløtepus du har da... Det er ikke noe iveien med å drøye om det er sånn! Ihvertfall etter at treukers-økeperioden er over! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9766991-april-expat/#findComment-9788340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå