BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hei. Jeg lurer på om noen vet om det er veldig dumt å prøve å bli gravid rett etter SA? Noen anbefaler jo å vente en mens, men er det farlig å ikke gjøre det? Lurer også på hvor fort HCG-nivået synker etter en SA, slik at en evt graviditetstest ikke viser feil? Takk for svar
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Jeg ble anbefalt å vente til etter en mens etter min MA i uke 18. Dette for at livmorhinnen skal få restituert seg og bygget seg opp igjen og dermed være bedre i stand til å feste ett nytt egg. For meg var det rett å vente, selv om jeg synes tiden gikk veldig sakte til å begynne med og lengselen etter å bli gravid igjen var sterk. Nå er jeg gravid igjen og halvveis i svangerskapet. Lykke til!
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2007 Takk for svar Så bra at det går bra med deg dette svangerskapet!! Unner alle det etter en SA/MA.. for noe møkk! Lykke til videre! Klem
AlmaN Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Noen mer alternative folk mener at man skal vente et halvt år for at kroppen skal ha nok energi til et nytt svangerskap. Jeg har ikke tenkt å vente så lenge, men en mens er nok lurt å vente av flere grunner. Også for at alt gammelt blod og diverse skal komme ut. Og ved nytt svangerskap er det jo greit å ha en siste mens for å beregne termin. Men det er klart det er fristende å sette i gang med det samme, på EN måte. Jeg er i samme situasjon som deg. Men på den andre siden kan det være greit å fokusere på litt andre ting noen uker også.. Jeg er i alle fall redd for å bli altfor opphengt i dette med at vi MÅ få barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå