Gå til innhold

Gravid etter SA?

BabyButterfly<3fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om noen vet om det er veldig dumt å prøve å bli gravid rett etter SA? Noen anbefaler jo å vente en mens, men er det farlig å ikke gjøre det?

Lurer også på hvor fort HCG-nivået synker etter en SA, slik at en evt graviditetstest ikke viser feil?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble anbefalt å vente til etter en mens etter min MA i uke 18.

Dette for at livmorhinnen skal få restituert seg og bygget seg opp igjen og dermed være bedre i stand til å feste ett nytt egg.

For meg var det rett å vente, selv om jeg synes tiden gikk veldig sakte til å begynne med og lengselen etter å bli gravid igjen var sterk.

Nå er jeg gravid igjen og halvveis i svangerskapet.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :) Så bra at det går bra med deg dette svangerskapet!! Unner alle det etter en SA/MA.. for noe møkk! ;)

Lykke til videre!

Klem :)

Skrevet

Noen mer alternative folk mener at man skal vente et halvt år for at kroppen skal ha nok energi til et nytt svangerskap. Jeg har ikke tenkt å vente så lenge, men en mens er nok lurt å vente av flere grunner. Også for at alt gammelt blod og diverse skal komme ut. Og ved nytt svangerskap er det jo greit å ha en siste mens for å beregne termin. Men det er klart det er fristende å sette i gang med det samme, på EN måte. Jeg er i samme situasjon som deg. Men på den andre siden kan det være greit å fokusere på litt andre ting noen uker også.. Jeg er i alle fall redd for å bli altfor opphengt i dette med at vi MÅ få barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...