Gå til innhold

Gravid etter SA?


BabyButterfly<3fødeklar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om noen vet om det er veldig dumt å prøve å bli gravid rett etter SA? Noen anbefaler jo å vente en mens, men er det farlig å ikke gjøre det?

 

Lurer også på hvor fort HCG-nivået synker etter en SA, slik at en evt graviditetstest ikke viser feil?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke farlig å bli gravid igjen for tidlig. Jeg tenker at kroppen ikke slipper noe egg før den er klar til å ta imot det, om du skjønner...

 

Vi prøvde å bli gravid rett etter SA i vinter, men det gikk ikke før etter jeg hadde hatt mensen. Nå i ettertid er det egentlig greit, for kroppen var i litt ubalanse den første mnd etter SA, og det var forsåvidt følelsene også. Det tok 46 dager fra SA til jeg fikk mensen igjen, så kroppen trengte litt tid på å hente seg inn igjen. Men jeg vet ikke om jeg ville gjort noe annerledes nå likevel..

 

Vanskelig valg, og jeg forstår godt at dere vil prøve igjen med en gang!

 

Vet ikke ang hcg nivå, men regner med at i løpet av en mnd etter SA så er nivået null igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå gravid igjen etter en SA. Min lege anbefalte meg å vente i minst 3 mnd før jeg prøvde igjen - da ville kroppen få tid til å være best mulig "forberedt" på en ny graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om at vi ikke trengte å vente, men jeg ble ikke gravid før etter 1 mens. Tok en graviditetstest 2,5 uker etter SA, da var den negativ. Men dette er nok individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at det ikke er bevist at det er noen forskjell på å bli gravid igjen før man har hatt mensen. Selv ble jeg gravid igjen med en gang og er i uke 12 nå. Hadde riktinok ma og utskrapning, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar!! Håper vi kan bli kjapt gravide igjen... ble jo gravid på første forsøk før SA, så får satse på å være like heldig en gang til ;)

 

Lykke til videre m svangerskapene deres!

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalille 24.1.08

 

hvor lenge etter utskraping prøvde dere igjen? vi har begynt å prøve nå, og det er akkuratt en uke siden utskraping, men jeg har nesten ikkje blødd, og føler meg klar for å prøve igjen.. hvor lang tid tok det før du bli gravid? har lest at de 6 ukene etter aborten er de mest fruktbare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 85

 

Jeg ble gravid kjapt etter utskrapning. Blødde kun et par dager etter utskrapning.

Ventet riktig nok en mens. Dvs 29 dager etter utskrapning spottet jeg i noen dager. Ingen riktig blødning. Kjøpte el test slik at jeg kunne følge meg om jeg virkelig hadde el. Var ikke noe vits i å være optimistisk om ikke den var på plass. El kom for min del 15 dager etter spotting, og vips satt en spire.

Lykke til.

De fleste er raskt gravide igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Legene sier så mye forskjellig. Jeg ble ganske tilfeldig gravid bare et par uker etter min sa. Og nå er jeg i slutten av 6.uke. Vi hadde bestemt oss for å prøve igjen med en gang, men jeg trodde ike jeg hadde hatt eggløsning. Men det hadde jeg visst ;) Jeg tror ikke det har så mye å si, kommer nok litt an på når du mistet. Jeg var bare i slutten av uke 4 sist, så det var jo ikke de helt store forskyvningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...