Gå til innhold

er det mange som har en veldig aktiv jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

min jobb er veldig aktiv og jeg beveger meg myr og løfter (ikke tungt) mye.

har det noe å si? mtp å evt miste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sier jo at man kan trene som normalt når man er gravid, så så lenge du er flink å høre på hva kroppen din sier, tar pause når du trenger det og sånn, så tror jeg det kan gå helt fint.

Eneste er hvis du får en blødning, så blir man ofte sykemeldt fra en slik jobb, for å være på den sikre siden.

 

Men jeg anbefaler deg å snakke med legen din om det hvis du er i tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er veldig enig i at man skal leve som normalt, eventuelt høre med legen :o) Jeg jobber i en utsatt jobb selv, jobber som saksbehandler på sosialkontor og er veldig utsatt for trussler. Dette sliter jo veldig psykisk da, og merker at jeg er mye mer nærtagende nå. Er jo en viss risiko for fysisk utagering også.. men men.. Velger å stå i jobben inntil videre ihvertfall.

 

Lykke til!

 

Er anonym fordi graviditeten ikke er offisiell enda :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber som hjelpepleier på ett sykehjem. mye tunge løft, og tungt psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Jeg jobber i barnehage... Blir litt løft, mye i aktivitet hele dagen... Merker jeg blir fortere sliten nå ja. Høyt støynivå er også slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beveger meg mye (hele tiden) og er nødt til å løfte mye tungt. Har ett høyt tempo på jobben og så er ikke bare bare å ta seg pauser heller. Er bare 4+6 men merker jeg sliter allerede.... bekkenet har begynt å si klart fra att den ikke liker dette=( Tror ikke man skal være ekstra redd for å miste fordi om man har en fysisk krevende jobb... det spiller nok ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går / står i 7-8 timer (men har bare 50% stilling da) i jobben min. Merker det godt i ryggen etter et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er frisør,kjenner det heftig godt.. er liksom ikke like lett som det var før. men alt går jo da.. tror uansett det ikke er noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Er førskolelærer og jobber i barnehage. Bånn gass dagen lang for å si det sånn. Men jeg trives med jobben min og kunne ikke tenke meg noe annet. Det gikk veldig bra sist svangerskap, så satser på å jobbe så lenge jeg kan denne gangen også.

Alle er forskjellige og tåler forskjellige belastninger, men det er jo viktig å lytte til kroppens signaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke løfte mer en du klarer, har jeg hørt...Så hør på kroppen din, det er veldig viktig, i alle fall...

 

Har akkurat startet i Clas og det er noen tunge løft og sånt, mye ståing og gåing...

 

Kjenner det i ryggen, men det går bra så langt=o)

 

Blir spennende å se hvor lenge jeg klarer meg denne gangen=o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage og var bekymret for løftene. Spurte legen min om det og han sa at du kan løfte og bære som normalt. Det er ikke noe større fare for å miste om du løfter/bærer, men det går utover bekkenet og det kan bli mer plagsomt enn om man ikke løfter og bærer "tungt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage på småbarnsavdeling. Det blir en del løft i løpet av dagen, og det er en veldig aktiv jobb. Er litt redd for bekkenet mitt nå, siden det ikke holdt så bra sist. Merket godt at denne typen arbeid tæret veldig på bekkenet og ryggen. Bøy, tøy, løft og sitting på gulv. Ikke det beste man kan gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...