Gå til innhold

Hvordan beregner jeg termin?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei dere -

Tør nesten ikke tenke på det, men plutselig satt jeg nå og drømte litt.. Når blir termin hvis spiren holder seg på plass?

Noen som har tips til terminkalkulator som tar utgangspunkt i prøverørsforsøk? Hvis ikke, hva skal jeg da ta utgangspunkt i på en vanlig terminkalk.? Innsettingsdag som "Unnfangelse" eller siste mens?

Dette var et fryseforsøk.....

:)

Fortsetter under...

Har forstått det sånn at du beregner innsettingen som 2 uker på vei, og 14 dager før innsetting som første dag i siste mens. Det vil vel si at du er 4 + 0 i dag :o)

Det er en fin terminkalkulator på Babyverden, der kan du også sette inn unnfangelse..og det må jo bli innsetting, i deres tilfelle..

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=635

Kos deg med resultatet :o)

• 3 uker senere...

Annonse

Fryse egg og ferske egg er like gamle:o) de fryser ned overskudds eggene samme dag som man setter inn.

Ivf legen min regnet ut terminen og han tok utgangs punkt i innsettingsdag minus 2 dager da de ble befruktet(egguttaket).(fryse embryo)

Fub sine sider er fine til termin beregning av ivf..

De som får endret termin v ul i ettertid er feil!! de skal ta utgangspunkt som ivf legene gjør fordi de vet eksakt befruktnings tid. embryoets størrelse kan variere og det vokser i rykk og napp så det er feil av en annen lege og kun følge størrelse på embryo når man vet befruktnigstid!

Purple:

Joda, eggene fryses ned samme dag som man setter inn.

Men når de tines opp igjen får de jo 1 dag ekstra i forhold til ferske egg.

De er gjerne delt i 8 istedenfor 4. Iallefall er det optimalt.

Det er derfor jeg skriver at man gjerne ligger litt foran enn ved ferske egg.

Flere venninner av meg som har fått beskjed om det samme:-)

Jeg har fått akkurat samme beskjed som Sunniva på dette med fryseegg. Det var klinikken selv som satte termindato til meg.. Og de trakk fra to dager. Ved et ordinært forsøk ville terminen min blitt 13. aug, men pga at det var frys så ble terminen 11. aug. (nå er den flyttet til 8. aug, men ..)

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...