Gå til innhold

Problemer med frokosten

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen
Skrevet

Jeg har så problemer med frokosten, jeg brekker meg bare jeg nærmer meg kjøleskapet, samtidig som jeg vet at det nettopp er mat jeg trenger for å bli kvitt kvalmen. Klokken er 12.30 og jeg har klart å drikke et glass med Cultura + en halv liter vann + vitaminene mine. Har kokt et egg som ligger å venter på meg, men jeg blir dårlig av tanken på det nå... Det er ingenting som frister. Hva spiser dere andre som er kvalme til frokost? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ingen tips, men jeg ønsker også tips til forkost.

Jeg har ikke spist frokost enda jeg. Har så lite lyst på, og får kvalmebølger når jeg tenker på frokosten. Det eneste jeg kunne tenkt meg idag, er faktisk nuddler. Ikke lyst på noe annet. Men det har jeg ikke. Så da blir det kanskje ei skive med nugatti. Ikke det sunneste, men bedre å få i seg noe :o)

Gjest Lenchen
Skrevet

Ja, er enig med deg, bedre med noe enn ingenting. Jeg er egentlig kjempe glad i grove knekkebrød og mørkt rugbrød. Jo grove jo bedre, men nå som jeg er gravid så vil jeg bare ha loff, noe jeg aldri spiser ellers... Men men, jeg spiser bedre utover dagen... Jeg fikk i meg et ostesmørbrød nå... Føler meg bedre med en gang :)

Skrevet

de dagene eg er veldig kvalm, blir det knekkebrød, helst med skinke eller fårepølse. Ting som smaker salt er lettere å holde på syns nå eg. Kunne ikkje tenke meg å spise søtt pålegg disse dagene.. :S

Ellers så har eg begynt å ta ingefær tabeletter om morgenen som eg fikk kjøpe på helsekost butikk - ANBEFALES! men husk å si at det er for graviditet du skal ha de når du kjøper, sånn at du får den rette typen, noen typer er visstnok for sterke for gravide :)

Gjest Lenchen
Skrevet

Åh, takk for tips... Skal løpe ut å kjøpe med en gang :)

Skrevet

Jeg er også glad i grove brød,knekkebrød og rundstykker, men nå smaker det best med loff.. Rart dette :o)

Nå er jeg småkvalm, men skal spise et knekkebrød. Koke meg et egg, og ha salt og smør på. Nam :)

Skrevet

Hva med frokostblandinegr som er lette å få ned? Kanskje starte md honnycorn eller noe? Ikke sunt, men greit som en start.. så kan man heller spise noe sunnere når kvalmen gir seg litt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...