Gjest ღ♥star♥ღ Skrevet 5. juli 2007 #1 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg ble ferdig med min BA nå i våres og har i mellom tiden bare jobbet ektravakter ved siden av mine faste vakter intill nå. (Butikk) Utifra hva jeg har fått vite og av egen erfaring, er det ikke så lett å finne jobb med min utdannelse. Den er vel mer generell enn spesifikk, kan søke på mye, men de som har rett utdannelse for stillingen blir prioritert før "oss". (Anger på at jeg gikk inn for denne utdannelsen nå, men gjort er gjort.) Har søkt på et årsstudium ved en høgskole nå til høsten og kommer til å beholde den "gamle" butikkjobben intil jeg er ferdig som student. Noe jeg synes er helt ok. Samtidig har jeg og sambo endelig blitt enige om at vi skal prøve å få barn, noe jeg er veldig glad for. Derfor har jeg i grunn noen spøm. om student, jobb, graviditet og permisjon. Foreløpig har jeg bare motatt stipend fra lånekassen, hvis jeg søker om fødselesstipend eller hva det kalles, må jeg da ha hatt lån i tillegg? og hvor lenge før man søker må man ha dette? Hvis jeg blir gravid i desember/januar og barnet blir født i august/september hvordan gjør man da med permisjon i forhold til studiene? Må man studere for å få en grad i noe, eller holder det med å ta årsstudium? (Som evnt. kan brukes i en grad senere?) Hvor mye kan man tjene før stipend blir gjort om til lån? og evnt, gjelder dette også hvis man bare har stipend? Jeg har hatt plager med ryggen fram og tilbake over en lengere periode, og en fysoterapaut sa til meg at hvis jeg ble gravid kom jeg til å ganske rask få problemer på den jobben jeg har. Ut ifra erfaring blir de fleste som jobber der jeg jobber sykemeldt fra tredje/fjerde måned, har jeg da krav på permisjonspenger fra arbeidsgiver? Jeg "blir" jo da sykemeldt i mesteparten av svangerskapet. Kan man motta permisjonspenger fra både arbeidsgiver og lånekassen? Evnt. hvis jeg ikke mottar fra arbeidsgiver, kan jeg da søke om stødnad fra nav? (Husker ikke hva det heter) Dette ble utrolig langt, men setter virkelig pris på om noen kan svare meg! Har prøvd å lese meg fram til dette, men det var lettere sagt en gjort. Uansett, takk på forhånd! Gleder meg utrolig masse til å starte en familie med samboeren min Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9765559-noen-som-har-erfaring-ferdig-utdannetmen-vanskelig-%C3%A5-finne-jobbplanlegger-%C3%A5-studere-ett-evnt-to-%C3%A5r-til-og-har-endelig-blitt-enig-med-sambo-at-vi-skal-pr%C3%B8ve-%C3%A5-f%C3%A5-barn-dd-jippi/
bodilnf Skrevet 5. juli 2007 #2 Del Skrevet 5. juli 2007 Kan ikke svare på dette, men vil råde deg til å ringe til lånekassa og spørre. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9765559-noen-som-har-erfaring-ferdig-utdannetmen-vanskelig-%C3%A5-finne-jobbplanlegger-%C3%A5-studere-ett-evnt-to-%C3%A5r-til-og-har-endelig-blitt-enig-med-sambo-at-vi-skal-pr%C3%B8ve-%C3%A5-f%C3%A5-barn-dd-jippi/#findComment-9768108
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå