Gå til innhold

Awhole :)

2 tette - med flette

Anbefalte innlegg

Ble så fryktelig langt.. :)

Det går bare bra med meg og den lille tror jeg!

På ultralyd nr 2 var det en helt evneveik lege som tok ultralyd på meg, og kunne ikke finne hjertelyd eller noe, så det måtte komme en annen lege inn som bare trykket på en knapp og der var den, med et bankende hjerte :) Jeg var kjempe kjempe nervøs i begynnelsen da han ikke fant noe..

Også var jeg på svangerskapskontroll forrige uke og da hørte vi hjertelyd.. Så jeg er 13 uker idag, så det ser lyst ut :)

Skal tilbake på ultralyd 19 juli da, fordi den vanncysten jeg hadde har vokst istedet for å trekke seg tilbake som den skulle.. Også skal jeg på enda en ultralyd 2 uker etter det for å bestemme termin og slikt :)

Så utrlig kjedelig når man går så lenge over ikm :(

Får håpe den sitter neste ikm pp da, er så trist å bare gå og vente.. jeg er så glad den tiden er over for meg ( forhåpentigvis )

Har ferie nå jeg da, fra 22 juni til 22 august.. det er deilig, men litt kjedelig da, siden kjærsten ikke har ferie før 30. juli..

Også er det nesten ingen av venninne mine som er hjemme.. de dro 10 jenter på hyttetur til sverige, men jeg ble ikke invitert.. hehe..

Det er litt kjedelig med å være gravid, men er jo ikke så gøy å være med på en ukes fylletur når man ikke kan drikke..

Skal du noe spennende da ? Til Frankrike ?

Fortsetter under...

Så bra, miriam - at alt ser ut til å ende fantastisk denne gangen!! Har tenkt på dere begge to, savnet forumet vårt litt! tenkt på deg også, awhole - og unnet deg virkelig ikke den grusomme opplevelsen å gå så lenge over ikm. jeg gjorde det i påska og var HELT knust da mensen kom.

Er ikke gravid enda jeg heller. tok jo disse blodprøvene, som så fine ut. legen mente jeg hadde el forrige runde. jeg hadde nesten håpet litt på å få ett eller annet, for å "endre" litt på forsøkene mine - det skjer jo ikke noe. men det beste er vel at alt ser ok ok ut foreløbig.

fikk for første gang positiv el-test søndag kveld!!! ble kjempeglad, måtte ringe samboeren min å fortelle det :) så fikk jeg feber og ble skikkelig forkjøla samme natt, så da spørs det om det ble for varmt både for egg og svømmere. Typisk!!! men jeg hadde hvertfall el. sambo venter på sædprøven sin, men de har nå kommet seg opp dit en gang før, da.

vi venter til over sommeren, så ville legen min henvise oss til utredning hvis det ikke skjer noe.

hadde besøk av venninne i går som fortalte at hun var 12 uker på vei, og forklarte i det vide og breie om frykten for "noe som heter missed abortion..." det var surrealistisk og litt trist, men ønsket ikke å fortelle henne om min opplevelse. forsøker å få fokus litt bort fra det. er opphengt denne mnd, sikkert pga el.

Masse lykke til klemmer til dere begge to!!

Er jo hvertfall positivt å finne el da :)

Får krysse fingrene for at det skjer noe i løpet av sommeren, så man slipper å gå til utredning.. det er jo bare enda mer med lange ventetider på svar osv, men er jo veldig bra om de finner grunnen da..

Alt ser ut til å gå bra denne gangen ja, heldigvis :)

Hjertelyden var fin og alt, så jeg er spent på ultralyden 19 juli..

Klarer aldri helt slå meg til ro med at det går bra, sier hele tiden til meg selv at etter neste ultralyd så kan jeg slappe av litt.. hehe

Miriam!

Så bra :=) Jeg blir så glad på dine vegne! Jeg aner ikke hva vi gjør feil nå, men dette er til å bli gal av!! Nå har jeg fått UVI også, så jeg tviler på at det blir noe denne PP heller! Og nå er syklusen min sånn kokko igjen... Ja,ja, ikke lett å bli klok på dette, gitt! Men jeg gir ikke opp håpet :=)

Det er godt legen fant hjertelyden da! Og at du har hørt den :=) Så er det bra du får så tett oppfølgning med UL! Det må vel hjelpe på å roe nervene litt?

Dette blir et veldig kort innlegg, holder på å bake kake, og den må tas ut om 5 minutter :=) Hehe, skal vekke mannen min med hjemmelaget gullerotkake på sengen. Han er syk nemlig og da liker han litt oppvarting :=) Hihihi!

Digg med laaaaang sommerferie da! Selv har jeg en uke nå, kommende uke. Så har vi ti dager sammen i August hvor vi reiser til Frankrike, til feriestedet vårt. Er utrolig godt å ha noe å se frem til... Ikke bare tenke på barn :=)

Om 5 dager så skulle vi hatt termin med vår lille spire, men slik endte det ikke. En av mine gamle beste venninder som også var med i Juli klubben hun fikk nettopp enl liten datter. Så mannen min og jeg skal besøke de i morgen. Det kommer til å bli litt rart, men mest gleder vi oss på deres vegne, selvsagt! Har allerede vært å kjøpt inn masse søte baby klær til deres lille jente!

Ønsker deg en fortsatt god helg, så lover jeg å komme snart tilbake!

Takk for at du holder meg oppdatert, det setter jeg pris på!

Nyt svangerskapet ditt, kjære :=)

Klem!

• 2 uker senere...

Hei hei :)

Vært uten internett en liten stund, glemte å betale internett regningen ;) hehe..

Ja det er veldig betryggende.. Jeg var på ultralyd for 6 dager siden igjen da, og den så helt fin ut. Da var jeg akkurat 15 uker på vei, så den hadde blitt ganske "stor", egentlig ikke da, men i forhold til forrige ultralyd !

Har fått time til screening 8 august, så da håper vi på å se kjønnet.. De kunne ikke se det på torsdag så det blir spennende :)

Deilig å dra til Frankrike.. Jeg gleder meg så utrolig til å dra ned til Spania og besøke mor :)

Annonse

Hei på deg!

Nå lurte jeg nesten på hvor det var blitt av deg :=) 15 uker! Oj, oj! Tiden går jammen fort :=) Så spennende å snart få vite kjønnet da!! Hva tror du det blir selv da? Har du noen feeling? Jeg var sikker på at jeg hadde en jente i magen sist... Men det fant jeg aldri ut da.

Her skjer det lite gitt! Har nå gått 6 mnd siden vi mistet, uten at vi egentlig har stresset veldig med det... Men det er klar man begynner å lure litt... Men, men! Skal muligens kjøpe babycomp, men får se det an litt. Som jeg har sagt før: Vi stresser ikke lenger og nyter heller sommeren og hverandre :=) Og det føles faktisk helt greit ut for øyeblikket! Vi snakker mye om barn og at vi ønsker oss barn, men vi vil gjerne nyte hverandre litt til :=) Så jeg klager ikke!

Vi reiser i midten av august, så det skal bli utrolig deilig å komme seg til sol og varme! For det har ikke akkurat vært mye av det i Oslo i sommer! Hvor i Spania bor din mor? Så deilig å komme seg bort litt, ikke sant?

Gleder meg til å høre mer fra deg! Hvordan er formen din da? Er du i god form eller har g.symptomene kommet for fullt?

God helg til deg og din lille spire!

Klem, klem!

Ja, tiden går fort.. 16 uker nå faktisk ;)

Har en følelse på jente av en eller annen grunn, men jeg vet ikke egentlig.. Kan jo like gjerne være gutt egentlig, får bare vente og se 8 august.. Hvis de klarer å se det da.. Håper det :)

Det er kjedelig, men dere får smøre dere inn med tålmodighet, så kommer det nok etterhvert tenker jeg :)

Idag titter jo solen litt frem hvertfall da. Må bare løpe ut i solen med en gang den kikker fram litt.. hehe ;)

Jeg gleder meg veldig til å komme ned til litt sol selv.. er veldig trist at jeg enda ikke har vært på stranden i år, også er juli nesten slutt !

Hadde jo vært typisk om det blir dårlig vær når jeg kommer til mamma da, og kjempe fint i Norge. hehe :) pleier å være slik..

Hun bor i Torrevieija, men nå skal vi låne huset til en kamerat av mamma, siden vi er 9 stk som skal nedover samtidig, og da er de tikke plass ihuset hennes, så nå skal vi være i Alfaz del pi, ca 10 min fra Benidorm..

Formen min er faktisk urovekkende bra :) hehe..

Jeg har jo ikke mage i det hele tatt da, så jeg håper den kommer snart.. Jeg kjenner det veldig godt, og livmoren er helt opp til navelen nå, men det synes jo fortsatt ikke utenpå.. Men jeg er jo veldig tynn fra før da, så man ser at jeg er større enn jeg var, men ser jo fortsatt ikke gravid ut.. hehe :) Er jo bare 1 og halv uke til jeg skal på ul, så håper den har kommet litt mer før det hvertfall..

Og at alt er bra.. kan aldri stoppe å bekymre seg merker jeg :) hehe

Kos deg i solen idag (:

Hei på deg!

Har vært litt dårlig på å svare på en stund. Vi har passet en liten valp for et vennepar av oss. Så det har blitt mye hund og lite søvn og andre ting en liten stund! men nå er jeg back for good :=)

Stemmer du sa det var i Torrevieja! Der har jeg vært masse, tanten og onkelen min hadde hus der i mange, mange år. Koselig sted, med mange nordmenn :=) Digg med litt sol da! Vi reiser om 14 dager og jeg gleder meg som bare det!!

Godt å høre at du er i bra form da! Ikke noe er bedre enn det! Nå er det vel ikke lenge til neste UL heller? Hvilken dato var det igjen? så spennende å finne ut av kjønnet da! Nå er det babyboom igjen, syns alle rundt meg blir gravide!! Kunne virkelig ønske det snart var min tur også!! Men men!

Hva har du ellers gjort i sommer da? Hatt ferie? Jeg har hatt en uke hvor jeg bare har slappet av hjemme og ikke gjort noen ting... Bare kost meg hjemme og med venner! Så skal vi jo den ene uken til sol og sommer! Trenger det sårt nå!

Kjenner du sparkene i magen nå eller?

Kosmos!

Valper er søte da :) men de krever jo veldig mye.. Vi vurderer å få oss en til hund etterhvert, men først må babyen bli født, og litt større ! Holder egentlig med en foreløpig ;)

Ja, det er en del nordmenn der.. hehe :) Men akkurat der mamma bor så er det sykt mye engelskmenn, og det er MYE MYE værre.. Det er liksom dritten av engelskmenn, sånne fotballpøbler og rølpete folk som har barna sine på bar til langt ut på natten.. Så mamma har nok litt lyst til å flytte ja, kanskje til Elche eller noe..

Nei det er ikke lenge til ul, 8. august, så det er bare 5 dager igjen :)

Gleder meg veldig, har ikke begynt å grue meg før nå i det siste, for plutselig så kom jeg på at det kan jo være de oppdager en feil med barnet.. men det er jo heldigvis ikke så vanlig da !!

Jeg krysser fingrene for deg ! Det blir snart deres tur, og hvis ikke så må dere jo få hjelp..

Jeg har hatt veeldig lang sommerfeire jeg da, jobber jo på skole, så jeg har hatt fri siden 22. juni, og begynner ikke på jobb igjen før 22. august, så jeg har fått nok av ferie egentlig.. hehe :)

Har ikke gjort stort da, har for det meste bare vært hjemme og slappet av og vasket klær og leilighet.. Og vært litt sammen med venner da, men de fleste jobber jo nå da. Men gleder meg veldig til å dra !!

Jeg kjenner spark hver dag, og ganske ofte faktisk.. Det er vel egentlig litt tidlig å kjenne, men magen min er veldig stram da er ikke oppblåst eller noe, og kjenner formen på alt der inne, så er vel kanskje derfor jeg kjenner det så godt :)

Får bare håpe magen kommer seg ordentlig snart nå da, for akkurat nå ser det ut som jeg bare har litt ekstra mage ;)

Det var lite ferie på sommeren ? Har du tatt ut mye tidligere i år ?

Nå er det sol :) ut og sole meg !!

Solklem ;)

• 2 uker senere...

Så spennende! Hvordan gikk det på UL den 8?

Sorry, Miriam, nok engang så er jeg hel stresset... Skal på jobb om 20 min, eller rettere sagt: Da må jeg være der :=)

Reiser til Frankrike i natt, men er tilbake om 10 dager. Da lover jeg å komme sterkere tilbake å skrive litt mer :=) Men en kort oppdatering: Ingen barn i magen enda........... Kanskje vi får til en liten på ferie??

Hehe!

Ha en fin dag!

Kosmos!

• 2 uker senere...

På ul gikk det veldig bra :)

Målene var veldig bra på alt av hjerne ben og hjerte, og kroppsdeler var proposjonert bra i forhold til hverandre..

Også blir det en jente da, hvis ikke jordmoren tar helt feil da.. Men vi så det som skal være kjønnslepper da, så det er jo ganske sikkert, for det var heller ingen tegn til noe andre saker der ;)

Ja jeg krysser fingrene for at det klaffet på ferie da.. hehe :)

Vi hadde hvertfall en kjempe bra tur til Spania..

Hei dere to! så utrolig, miriam, det høres rett over slett FANTASTISK ut!! hvordan går det med deg, da, awhole? du er ikke noe særlig på bligravid? det skjønner jeg godt, prøver også å holde meg litt unna...

Jeg er på dag 18 i dag, har prøvd enkel pergokur denne mnd, akupunktur og blitt fulgt opp av gyn for å se hva som skjer i de underlige syklusene mine. har hatt el i løpet av uka, så det på innvendig ul, men vet ikke helt når og orker ikke ta el-tester, får aldri utslag. nå er det kjenn-etter-symptom-uka, pyton. men har hektisk uke på jobb og kveldstid, så får håpe det holder tankene mine litt i sjakk! lykke til til deg også, awhole, og miriam, håper du bare nyter :)

Annonse

Miriam: Så koeslig å høre at alt var bare bra på UL! Morro med jente da :=) Jeg er sikker på at jeg hadde en jente i magen sist gang.. Men man vet jo aldri da! Hvor langt er du på vei nå? Tiden går så fort, så det er ikke lett å følge med :=)

Lucy: Nei, jeg er ikke på BliGravid, blir så stresset av det. Mannen min og jeg tar det litt som det kommer. Vi prøver vel egentlig ikke helt enda, men koser oss når vi vil. Vi vil bare ikke stresse. Men selvsagt så håper jeg at det snart er barn i magen igjen :=) Jeg er evig opptimist.

Miriam: Ellers, er du ferdig med ferien nå? Vi har hatt en utrolig fin uke sammen i Frankrike. Har storkost oss. Men nå er vi tilbake til hverdagen igjen. Kunne virkelig ønske jeg hadde hatt en uke til :=) Hehe! Men, men! Sånn er hverdagen. Hvordan er formen din om dagen da? Jeg gleder meg til å ha barn i magen igjen. Idag har vært å kjøpt masse baby klær. En venninde av meg fødte torsdag, så da må vi jo kjøpe noe klær :=) Storkoser meg når jeg går å tittter på babyklær. Bare litt trist at jeg handler til venninders barn og nevøer, men ikke til meg selv. Men, men! Det kommer med tiden, får vi håpe. Mannen min og jeg har snakket noe om det i ferie, og jeg håper det ikke er veldig lenge til vi bestemmer oss for virkelig å satse alt å prøve igjen!

Gleder meg til å høre fra deg igjen!

Kosmos!

Hei hei :)

Jeg er faktisk litt over 21 uker, så jeg er over halvveis..

Er ingen klær som passer lenger da, av bukser altså, så det er jo litt kjipt.. er så dyrt med gravidklær, og så UTROLIG mye stygt! Veldig mye kjerring klær..

Er ferdig med ferien og tilbake på jobb.. vanvittig slitsomt, har fått dobbelt så mange elever i år, med mye sterkere utv.hemming, men det går seg vel til etterhvert :)

Formen min ellers er veldig bra. Ingen problemer i det hele tatt, eneste er jo at jeg selvfølgelig blir mye fortere sliten da, og det er ikke så hendig i jobben min, men det får de andre bare ta hensyn til!

Får håpe dere er klare for det snart da ! Det har jo gått en god stund nå da, så kroppen din er jo sikkert klar igjen nå :)

• 2 uker senere...

Hei kjære deg!

Oj,oj, oj! Tiden går fort :=)

Haha, har du funnet deg noen fine klær da? Enig, at det er mye rart ute å går. Hehe, men så lenge jeg snart blir gravid, jeg, så går jeg i hva som helst! :=)

Jeg er og tilbake etter en fantastisk deilig ferie, digg å komme seg litt bort. Bare oss to. Vi nøt sol og sommer og koste oss som bare det.

Godt å høre at formen din er bra :=) Å bli sliten fortere, er jo ganske greit " sympton" i forhold til alt annet man kan ha. så jeg må si du har vært heldig der :=) Er du i 100 % jobb enda også? det er jo det beste, for da går tiden mye fortere også. Hvilket trinn jobber du på?

Jeg tror jeg faller tilbake til en sånn helt baby-periode nå. Naboen min har termin om 4 uker, og hun ser så fantastisk ut. Så begynner jeg å tenke, å da er det gjort.... Men, men! Håper det er min tur igjen om ikke så alt for lenge.

Dette blir nok et kort innlegg fra min side, nettopp kommet hjem fra en 12 timers arb.dag etterfulgt av en times trening, så jeg er i ferd med å sovne :=)

Du, om det tar litt tid før jeg svarer her, så er det bare at jeg har skikkelig problemer med å logge inn på bim sidene. Siden godkjenner aldri passordet mitt, så må jeg lage nytt etc. Og de tingene tar tid :(

da vet du ihvertfall!

Håper alt fortsatt går like bra med deg og den lille i magen :)

Kosmos!

Huff, ja jeg vil tilbake til sommer.. Søsteren min har flyttet ned til spania nå da, så hun var på vei til stranden imorges, litt misunnelig ja !

Ja tiden går veldig fort..

Nesten litt for fort synes jeg.. hehe :)

Har funnet meg noe, men det er så utrlig dyrt det som er fint, så da blir det å gå i veldig lite varierende klær.. men det gjør jo ingenting.

Ja jeg er fortsatt 100% i jobb, vil jo helst være det, men nå virker det som jeg begynner å få probøemer med galleblæren og slikt da, så får jo se hvor lenge det varer. Jeg jobber på grunnkurs på vgs, med psykisk utv.hemmede da, så det er ganske tungt men veldig moro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...