Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Hei! Jeg har fått selexid for å ta kneken på uvi, men jeg er blitt så dårlig. Vet ikke om det er morgenkvalmen som har satt inn eller reaksjon på tablettene. (er 7+2) Er det noen med erfaring fra denne medisinen? opplevd å føle seg dårlig?
Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. juli 2007 ps beklager skrivefeilene!
VirreVirre Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 jeg har ikke opplevd bivirkninger av selexid. men står det som mulig bivirkning? det kan jo godt hende det er svangerskapskvalmen som slår inn nå
Tpop Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Husker ikke bivirkningene, men de står i vedlegget på tablettene. Jeg har gått på en kur med det, og fikk problemer md magen(løs avf og magevondt, og noe kvalme), men ble ikke sånn kjempedårlig. Selexidkuren her tok ikke knekken på uvien, selv om jeg hadde tatt 10dager i stede for 3 som var egentlig den dosen jeg skulle ha(Gjorde vist ikke noe da). Ble nå ny kur etter en uke med furadantin og den kuren skal jeg ALDRI ha igjen!!!. Det er det værste jeg har hatt i meg. Magen var ganske normal, men begynte å spy, og var konstant kvalm, og intens hodepine og kjempedårlig form. Kjentes ut som jeg hadde begynnelsn på en skikkelig influensa. Var på legevakta og greier også da og innom lege et par turer da bl.tr har vært høyt og de var usikkre om det var tabl eller om det kunne være begynnelsen på en svf. Selv om jeg ble så dårlig form fikk jeg beskjed om å ta ferdig kuren likevel. Ble bra etter et par dager da, men hodepinene/migrenen satt i ei uke etterpå. Sååå er du usikker så ring legen din, hvertfall hvis du får bivirkninger som ikke står i vedlegget. Mange blir i dårlig form og får kvalme hvertfall av disse kurene hvis det er noen trøst:) By the wAy, venter på nytt svar igjen om det blir ny kur her igjen, sukk, gruer meg nå. Blir 5 kuren tilsammen i løpet av svangersapet:(
Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2007 Hei! Takker for svar! Får se det ann en dag til. Det er bivirkninger, men jeg har aldri reagert på medisiner før. Kroppen er vel litt utenom det vanlige for tiden! Håper du får tatt knekken på det nå!
Tpop Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Ja det er noe herk hvertfall. Har hatt to uker uten uvi, men kommer bare igjen og igjen. Skulle slippe å begynne på penicillin før de er sikre på hvilken type da. Jeg har heldigvis ikke symptomer på uvi jeg da, stakkar de som har det. Jeg pleier heller ikke bli så uggen av penicillin og antibiotika, men nå er det annerledes gitt:)
*RutIetutt* Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Jeg brukte også Selexid for uvi tidligere i svangerskapet - og ble veldig kvalm av de, ja...( Har slitt med svangerskapskvalme hele tiden også, men kjente liksom forskjell. Ble på en måte veldig "mett" og rar av de tablettene...og kvalm.
Lykkeliten og jeg Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 spydde og spydde og spydde.. klarte ikke få i ,meg mat eller drikke på 3 dager. måtte bytte medisin.
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 hei! jeg har UVI og bruker selexid. er min andre omgang nå på tablettene. (er 10 uker på vei) første gang var for ca 3 uker siden (3 dagers kur) og på an igjen nå med en 10 dagers kur. jeg blir også kjempe dårlig av tablettene. utrolig kvalm og uggen. og det gjør det ikke så mye bedre at det jeg må ta 2 tab 3 ganger om dagen. min erfaring er at det hjelper å drikke masse. ikke vann for min del. føler at magen bare "fyller" seg opp av det. foretrekker helst rein farris naturell eller farris blandet med eplenektar. men smak og behag.
Tpop Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Vi skulle hatt en egen gruppe for uviere, hehe, det er noe herk!!!
Eternity Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 Hei. Gikk på selexid da jeg hadde uvi for noen år siden. Var ikke gravid da, men syns de tablettene var helt pyton. Fikk så vondt i området rundt nyrene at jeg knapt kunne sitte, og hadde ikke nyre-bekkenbetennelse. Ble også kvalm og uggen.. Kan bare forestille meg åssen det er med morgenkvalme i tillegg. Håper du blir kvitt uvi`en. Unner virkelig ingen å slite med det gang på gang.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Eternity: Om du fikk vondt i nyreområdet da du gikk på de, og ikke hadde nyrebekkenbetennelse, er det ganske trolig at årsaken var at du ikke drakk nok. Nyrene hadde problemer med å skille ut urinen.. Om til HI: Om du føler veldig ubehag av å ta kuren, kontakt legen din igjen, og spør om det er mulig å bytte til en annen type antibiotika!
Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. juli 2007 Hei igjen! Takk for råd og oppmuntringer! Har stort sett sovet fra 23.30 til 15.00 i dag, bare avbrutt av noen timer midt på dagen! Så ja, det er slitsomt!!! Men jeg går igjennom alt for den lille i magen min. Takk alle dere her inne!
fullrulleihuset Skrevet 5. juli 2007 #14 Skrevet 5. juli 2007 Hei jenter! Jeg var hos legen i dag og fikk konstantert UVI, er i uke 7+4. Men de ville vente med behandling til prøven var sendt til dyrkning. Pga ferieavvikling vil dette ta to uker og jeg synes det blir bare værre og værre Blir litt redd også, og tenker på om det kan være skadelig for den lille? Er det ufarlig for fosteret å gå på selexid-kur.? Vet at andre sulfa-prep kan være det......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå