Gå til innhold

HYSTERI!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er et sinnsykt hysteri her inne om hva man kan spise, drikke, smøre seg med, ja gud veit.......

 

HVa tror dere de gjorde før i tiden da viste de ikke engang at det var farlig ? Fødte flotte og velskapte under de !!!

 

Herlighet, ro dere litt ned!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm ja må si meg litt enig,men jeg kan også forstå mye av hysteriet egentlig. For mange av de som er gravide her har kanskje prøvd i evigheter,og vil da gjøre sitt beste for erta i magen :)

Jeg er ikke hysterisk av meg,som du kaller det. Men jeg tror nok jeg hadde vært det om jeg hadde virkelig slitet med å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[HVa tror dere de gjorde før i tiden da viste de ikke engang at det var farlig ? ]

 

De hadde høyere spedbarnsdødlighet, og lavere gjennomsnittelig levealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig i at det er forskjell på å forsøke å spise sånn passe sunt, og å vurdere hvert eneste produkt en trykker i seg til punkt og prikke om det er "bra for barnet" eller ikke...

 

For min del prøver eg å snappe opp de vanligste tingene som kan være greit å unngå, eg har aldri vert gravid før, prøvd et år med masse tabeletter og er egentlig et under eg ble gravid ;) Har ikkje så veldig lyst å "gamble" for mye på spira i magen, for for min del er det ikkje "bare prøv igjen neste måned". Eg fikk eggløsning en gang på 13 mnd... og eg ble gravid. Veldig heldig kalles det :)

 

Men eg mener forsåvidt òg at å stresse ekstremt med å gjøre alt riktig, slettes ikkje er bra for barnet. Da er det bedre å slurve litt med spisingen, for stress er ikkje akkurat det beste i en graviditet ;)

 

Hadde helsepersonel gitt en liten beskjed om kanskje koss ting funker, ka en bør og bør ikke spise i starten av en graviditet, hadde nok hysteriet vert mye mindre òg. F.eks så ringte eg sjøl for noen uker siden til legen for å bestille min første time, hadde jo vert fint om de eg snakka med hadde sagt "du bør begynne å ta folat" f.eks da, men det fant eg ut sjøl her.

 

Poenget er, flere av de du nok beskriver som hysteriske her, er rett og slett bare nye i "gamet" og har mange spørsmål og et ønske om å gjøre det som er best mulig for det som vokser i magen. Istedet for å kritisere det, så kan du jo komme med råd og tips om å ta det rolig? du vet jo gjerne hvordan det er å være gravid siden du skriver det sånn, så det er sånne som deg som trengs ofte for å roe ned en kanskje litt overbekymra gravid ;)

 

sånn helt til slutt...hvis du virkelig står for det du skriver her, hvorfor da skrive som anonym? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt normalt at man er usikker og redd når man nettopp har blitt gravid, kanskje spesielt for oss som er førstegangs.

 

Det er jo det dette forumet er til, å hjelpe hverandre, gi hverandre råd og tips og dele erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...