Gå til innhold

Treg og oppblåst mage - trenger kostholdstips!


Edda

Anbefalte innlegg

Har de siste ukene hatt vanvittig treg og oppblåst mage - det har tidvis vært vondt og avogtil pinlig (det hender jo at man ikke alltid har kontroll, hvis dere skjønner hva jeg mener).

 

Jeg innser at kostholdet mitt ikke er det beste om dagen - jeg kompenserer røyken (som jeg la bort for noen uker siden) med mat - mye og ofte usunn.

 

Noen som kan gi meg noen råd om hva jeg kan spise for å få mer stabil mage? Og som gjør at jeg kommer meg på do litt oftere enn hver 3-4 dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikk mye vann.I stedet for å spise som en gal,drikk litt istedet. Godt for magen det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis kiwi og/eller svisker =0)......OG DRIKK VANN TIL.....da får du nok gått på do.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Unngå kunstig sukker. Jeg blir helt gæren i magen av det. Drikk masse vann, og kanskje Biola /Cultura... Svisker er bra, det samme er linfrø eller loppefrø.. For mye grønnsaker og frukt kan også gjøre en oppblåst i magen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aloe Vera-juice - ca 30 ml på tom mage før frokost og så et par liter vann i løpet av dagen. + litt mosjon. Funker kjempefint her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er i uke 8 og vært plaget med treg og sinnsykt oppblåst mage de siste par ukene. Magen blir så oppblåst at jeg får vondt og har vanskelig for å sove om nettene pga ubehaget.....

Jeg har prøvd alt mulig og det har hjulpet meg littigrann er 3 spiseskjer med knust linfrø hver dag. Dette har jeg oppi sammen med cornflakes. Jeg klarer å gå på do litt mer og magen er en smule mindre oppblåst....

Jeg håper luften gir seg snart.....ser jo gravid ut allerede!!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bedre for deg indianeren :o) Jeg er kommet til uke 16, og er fortsatt mye mer "gravid" på kvelden enn på morgenen.

 

Det som jeg synes hjalp er en skikkelig posjon med fiber per dag, jeg valgte havregrøt versjonen. Da unngår jeg å få sauebæsj - som bare fører til vondt og hemorider for det er så tungt å få ut.

 

Ellers så regulerer jeg magen med Idoform kaplser, det er det samme som å drikke biola (probiotika). Tar to om morgenenen og to om kvelden.

 

Drikker masse vann, enda mer når jeg er i aktivitet. De nye store imsdalflaskene er greie å ha med seg i veska (må ha stor veske da ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...