Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere i året på barneklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kanskje har overskridet budsjettet litt og må ta meg sammen. :-\

Nå er det jo sånn at de minste trenger oftere utskiftning siden de vokser.. men si..

Hvor gamle er barna og hvor mye bruker dere i året på klær.. (KUN klær.. ikke sko).

Skrevet

Jeg var på salg på H&M, cubus (disse vanlige kjedebutikkene) forleden og handlet masse masse på salg til snuppa, + litt til storebror. Kom ut av det veldig bra.. fikk utrolig mye for pengene..

Men.. det er utrolig vanskelig å finne pent tøy til gutt (eller kanskje det er jeg som er litt kresen :-\ ...). Uansett så endte jeg jo opp i en liten barneklesforretning da jeg skulle handle til småen.. Det var salg der og jeg handlet ikke sååå mye, men allikevel endte regningen opp med å bli det dobbelte av hva den var på H&M.

Hvorfor skal det være så vanskelig og dyrt å finne pene klær til gutt?

Huff.. men men , jeg kompanserer ved å stort sett handle på salg, det er ihvertfall en liten trøst.. hehe..

Skrevet

I året går det nok rundt 3 tusen vil jeg tro (med regnklær, dress osv).

Jenta er 2 år.

Jeg elsker å shoppe klær til henne, men vi får jo en del til bursdagen og jul. Handler de fleste basisplaggene på salg eller på sparkjøp.

Skrevet

Barna våre får endel klær til busrdag og jul,men det blir jo litt ekstra ved siden av.Og i tillegg er det jo ganske dyrt med vinterdresser,ullklær,vintersko + div,så hvertfall 5-7000,- pr barn blir det nok.

Skrevet

nå er det første leve år her så da vokser de jo fort og man går jo opp en str før plagget rekker og bli slitt,har sikkert brukt 1500 kr i mnd...sikkert mer i begynnelsen...sikkert brukt 10.000 siden han ble født,han er 5,5 mnd. Fy,må skjerpe meg...

Skrevet

Oj vi har ikke masse klær til barna og skjemmes noen ganger over hvor lite klær de har i skapene...men tok en rask sjekk på hva jeg har brukt til i år og det er nok sikkert 4000.- per barn...så 8000.- i året per barn JA...i alle fall...

2 regnsett 600

vårjakke 400

vinterjakke 500

høstjakke 400

undertøy 500

strømpebukser 300

ulltøy 400

sokker 100

3 bukser 500

3 gensere500

sommerklær bikinier etc 2000

nattdrakter 500

tja det går fort penger...hvordan i alle dager greier man å bruke 3000.- i året på 1 barn???

jeg er ikke kresen av meg og har frem til nå handlet masse på h&m...

Skrevet

Hm, vet ikke sikkert. Men vi er to voksne og tre barn. 4 mnd, 4 år og 5 år. kjøper ingenting til minsten. Lite til oss voksne. Vi rekner klær òg sko sammen, og setter av 1290;- pr mnd. Det holder akkurat når jeg handler 90% av klærne på salg. Sko kjøpes nesten alltid til full pris, de har jo aldri salg når vi trenger sko:)

Skrevet

jeg bruker sikkert 1000 kr pr mnd jeg altså......han mangler absolutt ingenting. Tenker ofte litt lenger framover også. Nå handler jeg litt på salg for neste sommer.

vet at det regnes ca 5000 kr i året for en 1-2 åring. Synes det er lite. Bare sko, regndress og vinterdress blir jo fort noen tusenlapper!

Handler mye på exit og fru lyng. Også en del på HM, litt cubus, lindex, bogerud og kap ahl. Handler også litt i dyrere merkevarebutikker, men ikke så mye!

Skrevet

Mange ganger mer enn 1000 kroner også.......

Skrevet

hmmm... Jeg vil tippe at jeg bruker 15 - 20 000,- på snuppa, må nok begrense meg når hun får en lillebror... Kjøper sjelden noe til meg selv lengre da, om det forsvarer saken. Men 3000,- i året hørtes veldig lite ut? Hun har vår/høst dress fra Reima + vinterdress fra Reima + to regnsett - bare det blir jo 3000 kr. Så har jeg kjøpt to kolleksjoner sko til henne i år, hun vokste vips ut av en størrelse. Så kjøper jeg ullundertøy etc fra Nøstebarn, det koster penger. Klær kjøper jeg stort sett på P. O. P og HM til barnehagenbruk - og fra Fru Lyng til litt mere fint.

Skrevet

Kan jo hende noen arver litt,og det er nok mange som ikke handler på så dyre butikker som Fru Lyng.Jeg hadde aldri kjøpt bukser til ungene som kostet mange hundre kroner.

Skrevet

Oj, det er nesten så jeg ikke kan si høyt:-S Handler for noen tusen hver mnd. jeg..

Må skjerpe meg de luxe!! Men, synes klærne ofte blir så fort stygge.. Flekker som ikke går av, vaskeslitte med engang osv.

Liker at han er pen i tøyet! Som Isaacs mamma sier, synes også det er vanskelig å finne pene gutteklær i kjedebutikkene... Jeg er allergisk mot supermann\spidermann, dødningshoder etc.

Skrevet

Ikke noe problem å handle for rundt 3000 i året når vi ikke har så mye å rutte med.

Hun har bursdag på våren/tidlig sommer og får da nesten hele sommergarderoben i bursdag av familie og venner. Vi fyller på det som trengs etter bursdagen.

Til jul får hun vinter og vår klær.

Et lite eksempel på at klær ikke MÅ koste en formue:

Vi kjøpte regnsett på maxi til 99,- og vinterdress med uttagbart for på sparkjøp på salg til halv pris (200) i høst. Vinterjakken fikk hun av mormoren og morfaren. Luer og skjerf hadde vi handlet på salg året før.

Vintersko på obs til 299. På sparkjøp har de strømpebukser til 19 kroner.

Hvis en ikke har så mye penger så kjøper en heller ikke de dyre merkene, man handler aldri på impulskjøp.

Skrevet

det aner jeg ikke, men føler garantert jeg faller på minimum 1500 pr mnd, ja. En tur på HM blir fort 1000-1500, og da synes jeg ikke at jeg har handla så mye engang... Når turen også går innom Lindex, Exit, osv samtidig, så... Jeg kjøper ikke veldig mye unødvendig, men det blir nok kanskje en del. he,he Spesielt til minste, for hun kan jo arve etter storesøster, men det er jo sååå mye fint!

Men storesøstra føler jeg trenger klær hele tiden, selv om kommoden snart sprenger og gangen er full.

Skrevet

Bruker ikke mye, bortsett fra på dress og ull undertøy. Arver en del og begrenser øvrig kjøp noe. Har vaskemaskin som går ofte så ungene trenger ikke mye klær i hver størrelse..

Skrevet

Tja...den som viste det.. Nå får ungene mye i gaver også da...men sånn utenom det så bruker jeg vel ca 1000 kr i mnd på klær til dem..jeg har 3 barn..og da får de veldig mye av besteforeldre, faddere osv...

Skrevet

Jeg kjøper ulltøy før vinteren, og dresser/regntøy når det trengs. Og så har jeg vel handlet litt sommertøy til eldste.

Men mer enn 3000 på klær til hvert barn i året, nei det bruker jeg ikke! Kanskje 3000 eller toppen 4000 tilsammen.

Men nå arver vi mye klær til minste, så det er stort sett eldste som trenger. Har ikke kjøpt klær til minste siden i oktober tror jeg, da hun trengte ulltøy. Eller forresten, har kjøpt litt strømpebukser og sokker....

Kan ikke fatte og begripe at det skal være mulig å bruke 1500kr++ i måneden på klær til ett barn.

Skrevet

Oi oi, mange av dere som bruker veldig mange penger på klær, syns jeg.

Det er opp til dere det altså, ikke noe galt med det :)

Men jeg skjønner at jeg ligger langt under gjennomsnittet på klesforbruk til ungene....

Jeg bruker mange penger på uteklær og sko/vintersko, der sparer jeg ikke på kronene.

Men når det gjelder vanlige klær, handler jeg stort sett på salg.

Tuppa arver det meste av klær, henne handler jeg nesten bare undertøy og sokker til :)

Junior handler jeg alt nytt til, men handler nesten bare på kjedebutikker og sportsbutikker (på salg).

Bortsett fra uteklær og sko, tror jeg ikke jeg handler for mer enn 2-3000,- i året.

Skrevet

bruker vel gjenonsnitt 2-3 tusen i mnd.. jeg vet jeg er shoppoholiker...

men min samboer lever i sin godeste tro om at jeg alltid er heldig og finner klær på salg hver mnd...

men noen mnd blir det jo mer da, som første mnd i barnehagen f eks.

tror jeg må skjerpe meg litt på dette området

Skrevet

Huff her bruker vi alt for mye på klær til ungene, 2 av mine er så "heldige" at de har bursdag 4 dager før jul og 6 dager etter jul, så der dekker vi jo bare inn vinterklær. Eldstemann har bursdag i august, han får som regel litt nytt som brukes utover høsten, og da nytt igjen til jul.

Vi er litt kresne på dreser, så vi har kjøpt trolldresser til de eldste (snuppa har arva av storebror), de koster jo 1400 kroner pr. stk. Så gjennomsnittlig bruker vi kanskje rundt 1500 kroner pr.mnd. Nå er jeg litt heldig og jobber i barnekles butikk (begynte etter påske), så jeg får jo heldigvis 30 % på klær til dem

Skrevet

2-3 tusen i mnd?

Det er det samme vi omtrent bruker i året.

Er det på et barn?

Skrevet

Vet ikke hvor mye d går i året, men bruker vel rundt 1500 på klær i mnd.. Den siste mnd brukte jeg vel 2500 på klær til tuppa...

Skrevet

jupp det er 1 barn.. men jeg handler ikke så mye til meg selv da..

folk prioriterer forskjellig.. noen velger å reise til syden ett par ganger i året mens jeg liker å handle til snuppis;o)

Skrevet

Og noen har bare ikke så mye i lønn at det er mulig å handle så mye :-)

Skrevet

Alt for mye.

Begynte å regne på det, men jeg tror ikke jeg legger ut det her altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...