Gjest Skrevet 4. juli 2007 #1 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei! Jeg er klar over at jeg nok kunne funnet svar på dette en eller annen plass på sidene, men nå orker jeg ikke lete mer.. Jeg har noen spørsmål, og håper noen kan hjelpe: 1. Jeg er nettopp ferdig med studiene, og har termin i februar. Altså må jeg tjene opp innteksgrunnlag for foreldrepenger selv, noe som er helt greit! Men, regnes støtten jeg får ut fra de SISTE 6 mnd av svangerskapet - eller er det de 6 mnd jeg tjente best AV de 10 siste mnd som teller? Jeg blir liksom ikke helt klok på det. Noen som kan gi meg sikkert svar? 2. Jeg jobber en god del, har blandt annet fullt nå i sommer. Formen er foreløpig fin, og jeg håper å jobbe ut svangerskapet - men man vet jo aldri. Dersom jeg skulle bli sykemeldt nå eller senere, vil jeg da bare få sykepenger for mine FASTE vakter som er hver annen helg? (dersom sykepengene blir for så få vakter, vil jo det gå utover opptjeningsgrunnlaget mitt for foreldrepenger) Eller vil jeg få et slags snitt av hva jeg pleier å tjene. Jeg jobber mye på tilkalling, og har det siste året hatt 60 % stilling i snitt. Satser på å ha tilnærmet fullt så lenge det lar seg gjøre.. Men man vet jo aldri hva kroppen kan finne på, derfor må jeg bare spørre.. Håper spørsmålene mine var forståelige! Blir veldig glad for svar!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9761499-kan-noen-v%C3%A6re-snille-%C3%A5-hjelpe-en-nybegynner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #2 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei 1. For å ha rett på fødselspenger må du ha hatt inntektsgivende arbeid i 6 av de 10 siste månede før du går ut i permisjon. Derette beregnes det hva du får utbetalt. Har du fast lønn tas det utgangspunkt i den. Har du varierende inntekt skal det beregnes et gjennomsnitt. Noen ganger bruker saksbehandler de 2-3 siste måneden, andre ganger flere.....Alt etter hva som gir et mest mulig riktig bilde av hva din gjennomsnittsinntekt er. Det er viktig å ta vare på alle lønnslipper for det kan være du blir bedt om å sende de inn når beløpet skal bereges. 2) Sykepenger regnes på samme måte som foreldrepenger. Har du fast lønn brukes den, har du varierende brukes gjennomsnitt. I tillegg til faste vakter skal også ekstravakter og lønn for ubekvem arbeidstid regnes med. Håper dette var oppklarende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9761499-kan-noen-v%C3%A6re-snille-%C3%A5-hjelpe-en-nybegynner/#findComment-9762102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #3 Del Skrevet 4. juli 2007 Takk ) Det var egentlig veldig oppklarende! Egentlig er det merkelig at de norske lover er laget slik at så mye er opp til den enkelte saksbehandler.. Men men, det kan jo slå ut begge veier det Når det gjelder sykepengene, var jo det det mest sannsynlige. Spesielt med tanke p alle i f.eks innenfor helse som er avhengig av ekstravakter og jobber mye på tilkalling.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9761499-kan-noen-v%C3%A6re-snille-%C3%A5-hjelpe-en-nybegynner/#findComment-9762315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå