Galskapens overhode Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg er veldig fortrolig med min egen fastlege. Ha kan jeg spøke og tulle med.. men har begynt å grue meg litt til å besøke jordmor grunnet vekta.. Er 96kg og bare 165 cm.. og i dag er jeg bare 7+1, men liek tung som i uke 34 med min første.. Er den noen som har fått kommentarer eller beskjed om å slanke seg fra lege eller jordmor under graviditet??
StineMor_2007_ Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 heisann... jeg er 165 høy og veide 97 før jeg ble gravid.. og nå er jeg 26+1 uke og veier 102kg.. jeg har oxo fått svangerskaps deabetes.. legen sier ikke noe på vekta mi men jordmor sier jeg helst ikke må legge på meg så mye mer... men ungen må jo få vokse seg ferdig... men jeg holder meg unna alt som er søtt og veldig fettende mat.... men lønner seg seff å spise mer sunnere og følge di rådene en får.. hjelper for meg.. har ikke lagt på meg mer en 4 gram på 1 mnd..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 legen har kommentert en del, men han eier jo ikke kompetanse på tingene, så han hører jeg ikke på Jm har ikke sagt en dritt. Da jeg kom og ikke hadde lagt på meg etter legebesøket, så spurte hun om jeg hadde mista matlysta:)) Jeg har lagt på meg minimalt (synes jeg selv), 7 kg til nå, og alt er primært på magen. Jeg spiser sunt, og så lenge jeg kunne bevegde jeg meg mye. Utover det lever jeg normalt... Ingen tegn til diabetes eller andre ulumskheter så langt:))
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 er 115 kg, og 20 uker på vei, jordmor eller legen min har ikke hengt seg oppe i vekta!
Galskapens overhode Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2007 STINEMOR-11 oktober Jeg skvatt til med det samme. Ei venninne av meg her hvor jeg bor heter faktisk stina og har termin samme dato som deg... Men langt unna bergen da ALLE DAMER: Tusen takk for svarene deres.. Regner med det hele ordner seg etter hvert, og jeg har fått overstått første time hos jordmor.. Men gruer meg nok litt fram til da..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Når du har ett så godt forhold til legen, hvorfor går du da til Jordmor. Jeg går kun til fastlegen min.
Galskapens overhode Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har ikke kommet så langt at jeg har begynt å gå til jordmor enda.. Bare begynt på uke 8. Min fastlege er en veldig travel mann, så av og til hadde det vært greit å ha sv.kontr. der det var noen som tok seg god tid..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Har full forståelse for det. Tror jeg må være veldig heldig med fastlegen min. Hun tar seg god tid og jeg får tatt opp det jeg ønsker. Jeg tenkte bare side du grudde deg, så kan du jo velge om du ønsker å gå til jordmor eller ikke. Men siden legen er så travel så er det godt å ha noen å snakke med. Jeg har og noen kilo ekstra og drasse på. Gikk først ned 10 kilo under kontroll med legen. Kjenner meg godt og har snakket mye med henne om overvekt. Og nå har jeg gått opp endel, ikke mye, men har så mye vann i kroppen. Så vi diskuterer ikke vekt, hun veit at dette ikke er gøy. Jeg orker derfor ikke forholde meg til andre enn en person. Men uansett lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå