Gå til innhold

Mine gener stopper her - hos meg.. ufattelig trist!

Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for å melde meg ut av denne klubben.

Skulle satt inn egg i dag, men fikk beskjed om at det ikke var noen å sette inn. Av 6 egg på uttag var tre blitt befruktet. Ingen delte seg riktig. Akkurat det samme skjedde ved forrige ivf. Har i tillegg hatt 3 aid. Det er tydelig vanskelig å finne gulleggene hos meg. Fikk ingen forklaring på mulig årsak eller anbefalinger for endringer i kosthold, livsstil ell.

Da er det kun adopsjon eller eggdonasjon som gjenstår. Danmark tillater ikke egdonasjon og sæddonasjon i samme forsøk. Adopsjon tar 5 år......

Det er uansett så langt jeg klarer å tenke, tårene renner i ett sett. Kan ikke fokusere på annet enn min defekte reproduksjonsevne. Trodde i min naivitet at man ble sterker av litt motgang, men denne sorten gjør bare vondt værre for hver eneste gang.

Håper inderlig at dere lykkes elle sammen, for dette unner jeg ikke noen. Det er bare trist, trist, trist.. og jeg skjønner ikke meningen.

\B

Fortsetter under...

Uff da, dette var jo bare super trist!!! Og jeg vet så godt hvordan den smerten du beskriver er.. etter snart 11 år med prøving og slit med ivf osv så ser man ikke lys i tunnellen.. og det er bare vondt!!!

Man gir opp og har mest lyst og takke for seg.. men så kommer en seg opp merkelig nok.. og jeg håper virkelig du også gjør det og at du en dag for det fortjener du virkelig..

Får håpe du en dag kan sitte med en liten baby på armen og si til deg selv at det var verdt dette her.. :o)

Stoooooooooooor klem fra meg..

Trist å oppleve...

Jeg er overbevist om at hver syklus er forskjellig og at dere bare har vært ekstra uheldige denne gang. Mine egne forsøk viser dette. Jeg vet alt om hvordan du har det nå, for jeg har vært dypt nede i kjelleren etter mine forsøk, bortsett fra denne gang.

Vet om par som har fått hjelp i Russland, men ingen av hjemmesidene opplyser om at de gir både egg- og sæddonasjon. Send epost til de forskjellige.

I Spania er de så sikre på egggdonasjonen at de refunderer 70% av utgiftene dersom man ikke er blitt gravid etter 3 forsøk.

Det er viktig at du får grått ut sorgen din! Husk at vi er mange som er i din situasjon.

Trøsteklem fra

Dette var bare så ufattelige trist, tårene renner hos meg også. Det er ikke lett å forstå meningen med at de som ønsker seg barn så indelig ikke skal få det. Jeg forstår at du er utrolig lei deg, og det har du all grunn til.

Jeg håper at alt ordner seg for deg, og at du til slutt får et eget barn gjennom adopsjon eller eggdinasjon.

Men i kveld har du lov til å bare være lei deg!!

Klem

Hei ,Bir71gitte.

Kjenner jeg blir trist når jeg leser innlegget ditt. For en beskjed å få.....

Jeg håper og tror at en gang så ser du et større lys i tunnelen, og at du får dine etterlengtede barn!

Jeg synes du burde få dobbeltsjekket eggene dine hos noen andre i utlandet. Jeg hører at Finland er flinke på sånt.. Norge er jo et taperland når det gjelder egg og sæd. De er virkelig ikke flinke nok.

Danmark henger fortsatt litt etter de også,desverre.

Ønsker deg masse lykke til videre på ferden!

Jeg håper og tror at en dag så sitter du med en krabat i armene dine!!

Klem fra

Tusen takk for varmende ord alle sammen, og også for konstruktive tips. De hjelper å få løftet blikket og titte fremover.

Humøret er som ventet på 1/2 12, men merkelig nok er jeg glad for at nedturen kom nå fremfor om 14dager.

Dagen i dag har gått med til sedvanlige kvinnetrøsteting, spa og shopping. Hot Stone Massage i Danmarks Japanske Have anbefales på det varmeste!

Ser også at nå kan jeg bytte jobb med god samvittighet for neste trinn er ett stykke frem i tid uansett løsning. Du og det skal bli deilig å komme vekk fra den skithaugen!

Igjen, stooor takk for varmende ord, jeg tror jeg får printe dem ut og henge over sengen.

Annonse

Hei Bir71gitte.

Det var leit å lese innlegget ditt,

men etter din oppdatering i forrige postede innlegg,

sporer jeg litt håp likevel...

Bytt jobb,det høres ut som en god ide.

Nyt sommeren-det vil gjøre deg godt.

Tidsnok kommer Dagen du må ta det endelige standpungt,

og jeg håper det blir ett som du føler du kan leve med !

Ønsker deg det beste på veien videre.Ikke glem å ta vare på deg selv,noe det høres ut som om du husker...Hot stone Massage hørtes deilig ut :o).

Synes jeg sporer en god dose humor bak alt alvoret-

noe jeg tror du vil få godt utbytte av å ha.

God klem fra

Kjære Bir71gitte,

leeeeenge side jeg har vært innom her, men når jeg leste innlegget ditt måtte jeg bare svare.

Jeg har vært i nærheten av din situasjon, men er nå GRAVID..:o)

Hadde 4 mislykket forsøk på Riksen ( ett avbrutt pga ingen deling), har alltid hatt få egg ( 5-6 på uttak, 1befruktet), hatt på 450 gonal-F ved 3 av forsøkene.

Ved slutt samtale ved Riksen ble vi fortalt at det var under 5% sjanse for å lykkes, og vi burde derfor vurdere egg donasjon eller adopsjon.

MEN heldigvis tok vi kontakt med Hausken klinikken, og er nå gravid på første forsøk ( 8 egg ut, 3 befruktet, 2 satt inn).

Kanskje tvillinger.. ( vet vi 13juni, da er det UL)

Så ikke gi opp, snakk med andre klinikker kan være de gjør ting anderledes slik at det lykkes for deg også.

Lykke til med hva du velger

Kjære Bir71gitte,

Skjønner så inderlig godt din sorg nå, har selv vært der....

Det tar tid å finne ut av neste steg, selv valgte jeg eggdonsasjon fordi

mannens spermer var helt fine og han definitivt ikke ønsket å adoptere.

Det å venne seg til tanken at evt. barn ikke kommer til å ha dine gener,

er en tung prosess å gå igjennom. Det er mange vanskelig tanker og

en stor sorg å håndtere. Etter en stund blir dette faktisk lettere å leve

med, for en innser at ønske om barn overgår sorgen over at det ikke

er ens egne gener. Om du har et sterkt ønske om å få oppleve et svangerskap, er embryodonasjon (egg og sæd) en god mulighet.

Jeg har desverre ikke kommet i mål enda, men har ikke gitt opp. Har

hatt flere forsøk i Finland og nå det siste i Spania. Sånn sett er jeg ikke

noe godt eksempel, men det er veldig mange som lykkes etter ett eller

to forsøk. Vet at flere har reist til Spania for embryodonasjon, så der er

det iallefall lov. Vet ikke hvordan det er i Finland. Inne på ønskebarn er

vi mange som holder på med egg og emrydonasjon, så der kan du

finne mye mere info. Jeg ønsker å fortelle deg dette fordi jeg følte meg

selv så alene når jeg startet opp. Kjente ikke til noen av disse forumene, og brukte mye lengre tid enn nødvendig før jeg kom i forsøk

enn nødvendig. Det trenger alldelse ikke være veldig lang ventetid hvis du sjekker litt rundt, men det koster mye ca. fra 50 tusen og oppover.

Sjekk ut denne klinikken i Spania : www.ivi.es og klikk deg inn på

foreign visitor, så finner du info. Jeg bruker følgende klinikk: www.clinicafertia.net, men er ikke sikker på om de utfører embryodonasjon. De har derimot ikke lang vente tid (ca. 3 mnd på eggdonasjon) og svarer raskt på mail. Dette er en veldig liten klinikk, men legen der er utrolig dyktig og grundig, og de skaffer også skandinaviske donorer.

Ta den tiden du trenger for å bearbeide alle vanskelige tanker og følelser rundt dette, også håper jeg at dere finner en vei viderer snart.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...