Gå til innhold

Er det vanlig at en får UL hvis en er usikker på termin?


*3 prinsesser + 1 prins*anno74

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er litt usikker på termin. Den 9 mai fjernet jeg hormonspiralen, begynte å blø 2 dager etter det. Det er denne blødningen jeg har regnet fra da jeg ikke har hatt menstruasjon på nesten 4 år. Begynte å bli dårlig 25 mai og har vært det siden.

Testet positivt den 6 juni.

Var hos legen den 13 juni og var da i følge blødnings beregingen i uke 4+6. Legen tok utvendig UL og mente hun kunne se hjertet slå. Jeg så en liten grå skygge. Det er vel for tidlig for at hjertet kan slå det ??

Hun pratet om at jeg kunne ha blitt gravid før spiralen ble fjernet. Egget kan ha vært på vei nedover egglederen da den ble tatt ut og egget har festet seg etter det. Hmmmm.

Er nå i uke 7+6 men kan jo være lengre på vei da. Er det vanlig at de sender en på UL for å finne ut av det?? Er jo litt nyskjerrig da :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

først og fremst: gratulerer. ;)

 

ja tror at det er ganske vanlig..

de gjorde det med meg når jeg skulle ha førstemann.

ble gravid med prev. så jeg hadde ikke ide om å når jeg ble gravid. merket bare at magen vokste og at jeg var full av hormoner. var ca 8 uker på vei fant de ut.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvilket sykehus man hører til. Vet at Haukeland er blitt veldig strikte på ultralyd!! Der får man beskjed om å gå til privat ul hvis man er usikker på termin - selv om det er legen som henviser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til sørlandets sykehus kr sand, vet ikke hvordan de er der. vet også at de har ultralyd apparat på legesenteret der jeg går men det er vel utvendig UL. Skal på første kontroll på mandag så for høre med henne da.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sykehus er vel "dårlige". De redder vel like mange liv på haukeland som de gjør alle andre steder.

Har 5 meget gode erfaringer på haukeland - topp service, fantastiske leger. Og så har jeg en veeeeldig dårlig erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...