Gå til innhold

når skal man søke??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin i november/desember.

når skal man søke permisjon fra skolen? før eller etter barnet er født?

når skal man søke stipend/lån?

når skal man søke om foreldrepenger hos nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stipend og lån kan du søke på nå, ialle fall hvis du vet hvor du kommer til å studere. Hvis du har flere alternativer og ikke er sikker på hvor du får plass, må du vente til du får vite det i månedsskiftet juli/august.

Foreldrepenger får du bare hvis du har jobbet og tjent nok penger, siden du er student er det kanskje fødselsstipend og engangsstønad du må søke på.

Engangsstønad kan du søke på fra uke 26 tror jeg (mulig jeg tar feil, se nav.no), og fødselsstipend søker du på etter at barnet er født. Når du søker stipend og lån fra lånekassen krysser du av på at du venter barn, og da vil du få papirer i posten som du skal sende inn etter fødselen.

Permisjon må du nok søke om i god tid, men jeg vet ikke hvor tidlig. Du har rett på permisjon 3 uker (?) før fødsel i tillegg til de etter fødselen. Hvis du tar permisjon tidligere enn det må du ha sykemelding. Jeg vil tro det holder å snakke med skolen når du begynner på igjen til høsten om permisjon.

Lykke til!

Skrevet

Engangsstønaden kan du søke om nå hvis du vil, men den utbetales først når du har passert uke 26. Du får ikke foreldrepenger da.

Søk om lån og stipend på. Er et alternativ underveis når du søker at du har termin da og da. Lånekassen sender deg papirer du trenger utifra dette. Der står det hva du må sende inn når.

Permisjon kan du søke om når du begynner på skolen til høsten. Eller bare sende en mail til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...