Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått influensa!! Er i 8. uke nå. Ble sykemeldt via telefon, legen min hadde ferie, og symptomene hørtes klassiske ut.... Noen som vet hvordan det egentlig er med smertestillende? Det står i pakningsvedlegget at det ikke er påvist noe på foster.. Skal jeg la være å ta de?? Har klart meg uten i to dager nå, men hodet mitt føles som en ballong som snart sprikker...

Noen som vet?

Skrevet

hei!

jeg er apotektekniker, og såvidt jeg har lært er det ikke farlig å ta paracetamol/paracet/pinex/panodil og hva de heter alle sammen. hovedsaken er at virkestoffet er paracetamol. det er det virkestoffet som har vist færrest bivirkninger i det hele tatt og som går for å være helt trygt for gravide. Ibumetin/ibux/naproxen osv må du imidlertid ikke ta, da dette kan forårsake blødninger, såvidt jeg husker!! Lykke lykke til og god bedring.

Skrevet

Hei!

Takk for det, det var veldig betryggende!! Holdt ikke ut lenger tidligere i kveld, så jeg tok to panodil zapp.. Føler meg bedre nå! Får sånn problemer med tennene og "gommene" - intens verking og det kjennes ut som om alle tennene er på vei ut! Hehe, det var visst nok et klassisk symptom på influensa ifølge legekontoret..

Godt å vite at jeg mest sannsynlig ikke har gjort noen skade :))

Takk igjen, og lykke til videre i svangerskapet til deg òg! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...