Gå til innhold

Blastocyster - noen som vet...

Anbefalte innlegg

....hvordan det egentlig fungerer? Iflg statistikken har man en bedre sjans til å lykkes ved å sette inn et langtidsdyrket egg en ved vanlig innsetting på dag 2-3. Nær opptil 50%.

Hvorfor er ikke dette da vanlig rutine å få frem blastocyster der det er mulig - for de egg som ikke klarer seg så langt vil vel heller ikke blitt noe mer i livmoren da de settes inn på dag 2? Da hadde man kunne spart mange for en dels skuffelser, mener jeg - når man ved dag 5 finner ut at egget ikke deler seg mer uansett, istedet for å sette det inn tidligere og så må man gjennom hele ruginga og alt med et egg som alikevel stoppet i utviklingen?

Skjønner ikke dette. Eller er det ikke så enkelt kanskje?

Noen eksperter her?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9758413-blastocyster-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ingen ekspert (og hører heller ikke til her inne...) men grunnen til at de ikke gjør dette i Norge er at man ikke vet hva som hadde skjedd med de eggene som går til grunne på langtidsdyrking hvis de hadde blitt satt inn i livmoren. Det er helt umulig å vite om de eggene det blir barn av hadde overlevd langtidsdyrking. Legene her mener at eggene har det mye bedre i de naturlige omgivelsene (livmoren) enn utenfor, og at de eggene som faktisk det blir barn av kunne ha blitt ødelagt under langstidsdyrking. Så her vil de sette inn eggene i sine natulige omgivelser så fort som mulig da det kan forhindre at noen går til grunne utenfor livmoren, og også gi et barn..

Dårlig forklart kanskje, men skjønte du det? Bottom line er at de lærde strides i dette spørsmålet og man kan ikke si for sikkert at et egg som går til grunne under langtidsdyrkning også ville ha gjort det i sine naturlige omgivelser i livmoren.

Ja er klar over det. Men det blir like langt for meg (i reistimer). Båten går nok fortere..

Forsøkte først Falun, men fikk kjempedårlig service der, så jeg byttet til Nordica. De virker helt supre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...