Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg tenker at hvistr jeg får en jente har je lyst til å kalle henne: Scarlett Elisabeth eller Scarlett Leandra. Hva synes der om dette?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 hvorfor har dere så mye imot Scarlett, det er jo et pent navn:) bare kall henne det du:)
Vipsenmamma Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Elisabeth er det eneste navnet som går an av disse.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Scarlegg O'Hara - Tatt av vinden. Amerikansk så det holder! Absolutt ikke tilhenger av amerikanisering. Vi har da vel mange nok pene navn å velge mellom hjemme i Norge, med erkenorsk eller europeisk bakgrunn. Synes Scarlegg er et dårlig valg, klinger dårlig... Leandra? Jentevarianten av det nå totalt utbrukte og dårlige navnet Leander? Ugh.... Elisabeth er fint, og står veldig godt alene!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Æh... Scarlegg? Neida, mente Scarlett! Uansett - det er et dårlig valg!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Scarlett Elisabeth ..... Olsen? Rud? Håper virkelig etternavnet kan matche et så pompøst fornavn!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #11 Skrevet 6. juli 2007 Etternavnet blir isåfall: Scarlett Elisabeth Johansen
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 Hehe... Ja da bør valget være enkelt! Med et -sen navn av enkleste sort, så synes jeg virkelig du bør unngå et så ambisiøst amerikanisert navn som Scarlett. Elisabeth Johansen er et greit og bra navn, det!
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Er det ikke Scarlett Johanson/sen hun derre skuespillerbærta heter da? Så sånn settt passer vel for- og etternavn sammen. Men enig med de andre her, synes ikke at Scarlett er et navn som passer på ei norsk jente...
Evi18 Skrevet 6. juli 2007 #14 Skrevet 6. juli 2007 Fy så frekk folk er her då!!! det er no opp til foreldra ka ungene deiras skal hete! Eg likte begge=) Leandra likte eg veldig godt som mellomnavn. Liker sånne uvanlige navn som ikkje så mange andre har=) Min lille Jente heter Leah Kiera=)
Gjest ->>- Skrevet 6. juli 2007 #15 Skrevet 6. juli 2007 Siden du spør - jeg håper du spøker. Elisabeth er ok.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #16 Skrevet 6. juli 2007 For å være ærlig, så synes jeg faktisk litt synd på jenta di, jeg da, som må gå gjennom livet med et så uvanlig navn. Hvordan uttaler du Kiera, forresten? Lea(h) er jo greit nok, så jeg håper dere bruker bare det første fornavnet til vanlig. Sorry, men det er himla greit med navn som går an å si!
Evi18 Skrevet 6. juli 2007 #17 Skrevet 6. juli 2007 Du sier kiera rett frem. Typisk sånne folk som deg. redd for alt som er nytt. Vel, eg er litt meir kreativ og vil at barna mine skal hete noe ikkje alle andre heter. Eg selv har eit uvanlig navn, spesielt mellomnavnet mitt, og eg er så utrolig glad for at eg fekk det navnet. Å synes synd på jenta mi for at ho har eit flott og uvanlig navn, noe som feiler? Eg vil bare det beste for jenta mi, og då eg valgte det navnet, var det det navnet eg elsket mest! dermed får ho eit navn at beste hensikt og som ho kan vere stolt av! For då er det bare ein Leah Kiera=)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #18 Skrevet 6. juli 2007 Du skriver du er så kreativ og glad i sjeldne navn, Leah er det sjeldent?? er jo et av de mest brukte navnene fortiden, syns alle heter Leah jeg! Er du eller pappan utenlandsk? hvis ikke så var Kiera et rart valg! hvis dere er utenlandske syns jeg det passer godt sammen!
Evi18 Skrevet 6. juli 2007 #19 Skrevet 6. juli 2007 Leah er ja det navnet som er mest populert no=) men det visste eg ikkje når eg valgte navnet. det var etter ho prinsessen lea isadora kom, at navnet leah blei populert. Eg er halvt polakk og halv norsk men budd hele mitt liv i norge og eg ser på meg som heilt norsk. Navnet Kiera er ikkje polsk. Har aldri hørt om det navnet før, fantpå det selv.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #20 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har hørt om Kiera før, tror det er afrikansk, Kieran er et afrikansk guttenavn! Men uansett, skjønner du er stolt av navnet til datteren din, det er jo et flott navn =)
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #21 Skrevet 6. juli 2007 Bare får å ha det på det rene, så er faktisk O'Hara et irsk navn og ikke amerikansk, skuespilleren er britisk.... Syns Scarlett er et nydelig navn!
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #22 Skrevet 6. juli 2007 Dessuten syns jeg ikke man skal velge et norsk navn fordi man er født i Norge. Vi er kommet såpass langt nå at jeg mener det er ganske viktig med et internasjonalt navn.... Ikke så kult å hete Odd og Randi i utlandet liksom....
Evi18 Skrevet 7. juli 2007 #23 Skrevet 7. juli 2007 Kieran har eg hørt om før men aldri Kiera=) Og takk=) Syns det var kjekt at du likte navnet! Altså eg tåler jo kritikk men eg syns det er så unødvendig å slenge drit om navn som eg allerede har gitt til ungen. Eg har aldri kritisert eit navn forran noen ører (eller kanskje ein gang forran min bror men det var bare for å vere slem:P ) og eg skal aldri gjøre det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå