Gå til innhold

k valmen er borte ;(


Mamma_25

Anbefalte innlegg

ååå er såå bekymret.. var litt kvalm på morningen i dag og kastet opp litt..

så forsvant det totalt...

er redd det skal være noe galt med den lille spiren min... er 7 + 6 i dag.

håper jeg tar feil... håper alt er bra med den lille spiren min.

men i går tok jeg en tabelett med ingefær og peppermynteolje. legen anbefalte det siden jeg var så kvalm...

men tror kanskje det er den så er årsaken (har ikje tatt den i dag altså)...

uff er litt redd for den lille spiren min nå gitt...

har ikje blødd eller noe sånt da..

noen så har vært ute for det samme?? og at evt kvalmen har kommet tilbake senere? jeg pleier å ve kvalm å dårlig HELE dagen skjønner dere..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du er heldig og slutter å være kvalm nå :) Kvalmen kan komme og gå i varierende grad i hele svangerskapet, men noen slutter å være kvalm tidlig og andre er ikke kvalm i det hele tatt. Sikkert ikke noe å bekymre seg ove:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller du skal prise deg lykkelig over at du slipper å gå kvalm hele dagen :)

 

Som hun over sier, så er det veldig varierende hvor kvalm man e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe det ikje er noe å bekymre seg over... :)

håper alt er så det skal der nede.. :)

kvalmen skulle jeg gjerne vært foruten så det er lov og håpe den er forsvunnet.. :)

 

gleder meg til første kontroll hos legen da får en vel vite om alt er ok...??? nei vet ikje jeg...

det er ihvertfall en del papir og slikt så skal skrives... blodprøver og anna så skal tas om jeg ikje tar helt feil..

men om eg får vite om alt er ok med spiren... hmm nei må vel vente til UL da kanskje...

 

Tusen takk for svar Småtrollet & Snuppa | *6.2.08*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du venter med første kontroll til uke 12 eller deromkring så får du gjerne høre hjertelyden. Hvis du har før så er det å skrive på papirer, sende inn søknad om UL og fødeplass, og en del blodprøver. Noen får også GU. Så er det jo JM-kontroll rundt uke 16, og da får man iallefall prøve å lytte etter hjertelyden med en slik doppler.

 

Jeg var forresten veldig dårlig i mitt første svangerskap, kastet opp hver dag i ni måneder. I dette svangerskapet er jeg foreløpig kun litt småkvalm på morgenkvisten. Ellers er det lite. og jeg er VELDIG GLAD for at jeg slipper unna den kvalmen storparten av dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal til både lege og jordmor i uke 12..

håper virkelig det er hjertelyd der *krysser fingrene* er litt bekymret.. men er sikkert bare kvalmen så har forsvunnet... kommer sikkert tilbake senere skal du se... *nesten så jeg gleder meg til den skal komme igjen* hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg feirer at kvalmen min er borte idag eg ;) endelig en dag eg får gjort noe. Kvalmen kan komme og gå i starten, vær bare glad om du slipper morgenkvalme de neste ukene. Selvfølgelig er det jo kjekt å "føle på kroppen at en er gravid", men liker å fungere om morgenen også eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er godt og fungere og :)

kvalen er begynt å komme tilbake... det var godt så lenge det varte den var borte...

orker ikje tanken på NOE når jeg er kvalm og uvel...

er veldig så sovende og om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-D

Vi er kommet like langt, jeg er også 7+6 i dag. Har vært veldig kvalm fra ca 11 om morgenen til ca 8 på kvelden helt siden uka etter EL. I går hadde jeg min første dag hvor jeg ikke var dårlig, bare trøtt.

Det var så deilig med en dag i fin form :-D

I dag er jeg også tålig bra men bitte litt kvalm.

Jeg begynte også å tenke som deg at det kunne være noe galt.

Men tror heller vi skal slappe av og heller nyte at vi er gravide :-DDD

Tror det går i rykk og napp disse symtomene.

Trøtthet kan også forsterke kvalme.

 

Lykke til, klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar *3 prinsesser + 1spire*anno74

 

jeg senker skuldrene mine litt jeg nå :)

godt og høre det er flere så er kommet like langt så meg så har hatt de samme sympomene så meg og har forsvunne slik...

 

trøttheten er her fremdeles... gleder meg til den forsvinner, kjipern å gå trøtt HELE dagen.....

 

Tankene går jo om det skal være noe galt... men så du sier Slapp av og nyt vi er gravide :)

 

Tusen tusen takk atter engang for svar :)

 

Lykke til du åsså :)

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...