Gå til innhold

Vikar og fødselspenger??

Ella_A♡-Fødeklar-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som vikar og har ikke noen fast jobb, noen ganger mer enn 100% noen ganger under 50% kommer helt an på...

Har hørt noe om at de tar en gjennomsnitt på siste år eller siste tre mnd eller noe sånt?

Noen andre her som jobber/jobbet som vikar og vet?

Er litt bekymret.... Veldig fint om noen kan hjelpe meg med å finne svaret på dette, eller om noen allerede vet, jeg er overveldet over alle regler og info de siste dagene...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som vikar 100% i et år nå, så da velger vi å prøve å få et barn i løpet av dette året.

Jeg har hørt at de regner ut permisjons penger etter de 6 beste mnd av de 10 siste mnd.

men vist du jobber av og til under 50% har du jo krav på arbeidsledighetstrygd for resten, ville gått inn på nav og sagt hvordan det lå ann. må jo få med så mye penger som mulig nå :)

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg har akkurat vært i permisjon:)har jobbet som vikar i kommunen i lang tid..

du får et gjennomsnitt av de beste 6 av 10 mnd du har jobbet før perm.

så om du har noen veldig bra måneder er det de gjennomsnittet blir tatt ut i fra.Og, om du skulle bli sykemeldt, får du akkurat den samme vurderingen og taper ingenting selv om du er vikar.

vet akkurat hvor forvirrende det er når man ikke er fast ansatt..men du har akkurat de samme rettighetene som fast ansatte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...