Gå til innhold

Anbefalte innlegg

syns ikke det er så mye hjelp i å spørre nav når man ikke akjønner reglene, jeg! Derfor spør jeg heller dere kloke damer her:

Når fødselspenger regnes ut fra 6 av 10 siste mnd, er det da snakk om kalendermåneder?

EKS:

Er nå i fødselsperm og planlegger å bli gravid igjen. Dersom min neste perm f.eks. begynner 17.mars, hvordan regnes da 6 av 10 siste mnd???

Er det liksom fra 17.mai, da?

Regner man hele mnd, eller i dette eksempelet fra 17. til 17. ??

Når jeg spør NAV blir jeg bbare enda mer forvirret! Hjælp!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9756211-j%C3%A6vla-nav-hjelp-om-to-tette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktige her er om du skal være hjemmeværende uten lønn eller skal jobbe mellom de to permisjonen.

Det NAV ser på når du søker om ny permisjon er hva har du gjort seks av de ti siste månedene....? Går du ut i permisjon 17.03.08 ser de 10 mnd tilbake som blir 17.05.07.

Du må ha inntektsgivende arbeid( fødselspermisjon er også en form for inntektsgivende arbeid) i 6 av de 10 siste månede før du går ut i den nye permisjon.

Begynner du å jobbe etter denne permisjon har du uten tvil på rett nye permisjon.

jeg får to tette....

ene er 7måneder nå, å den andre, kommer i november. siden jeg ikke får jobbet, så mener de at jeg skal få engangstødnaden å så barnetrygt. det er liksom allt.. det er helt sykt.. Men man kan søke om å forlene overgangstødnad opp til 3 år.. så det er det jeg har gjort..

systemet er firkantig.. Å fucka rett å slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...