Gå til innhold

vil dere vite kjønnet før fødselen eller ikke? mannen min og jeg er veldig interesert i å høre hva dere mener!


mimmitiltre

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

 

ja som dere sikkert vet er det MYE man kan være uenige om når man venter barn..en ting jeg og mannen min er uengige om er hvorvit vi skal prøve å få vite kjønnet før fødselen ved ul eller ikke. Derfor bestemte vi oss for å spørre dere damer (og gutter hvis noen) til råds bare for å høre hva dere synes..

altså hva vi lurer på er om dere har lyst til å finne ut kjønnet på babyen før fødselen eller om dere vil bli overrasket (som mannen min ønsker å bli) ved selve fødselen???

selvfølgelig er det ikke noe *rett* svar på dette spørsmålet siden det er opp til hver enkelt selvfølgelig, men siden vi begge er stae så spør vi altså om deres mening(er).. :)

 

Tusen takk for alle eventuelle svar!!

 

mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Gratulere med den lille spiren....

Jeg viste kjønnet første gang jeg var gravid pga fostervannsprøve, men denne gangen vil jeg ikke vite det. Vil vente i spenning helt til fødselen er over og det lille vidunderet blir lagt på magen min.... Kanskje er det pappa`n som først får se hvilket kjønn det er......

Ønsker dere lykke til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

gratulerer så mye! :)

vi har det litt på samme måte....

jeg er den som må vite. tror jeg hadde krepert hvis ikke. :) hehe

jeg liker å ha "kontroll" på ting hvis jeg kan si det sånn.. og med det tenker jeg på innkjøp av klær og ting, med tanke på farge osv.

jeg elsker å gå rundt å kikke på dill dall, forberede meg, glede meg og handle.

mens mannen helst vil beholde "mystikken" og spenningen i det.

men siden jeg ville vite ble han også nødt til å vite sa han så vi ble enige der oxo gitt. hehe :)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi blir å gå for å ikke få vite.

Vi har faktisk to vennepar som i løpet av det siste året har fått gutter som visste seg å være jenter, om du skjønner.... ;)

Men nå er det vel sånn at om det er ei jente så kan de være sikrere på det enn om det er en gutt der inne(såvidt jeg har forstått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Vi klarte ikke å se kjønnet første gangen (det ble en jente), så denne gangen håper jeg de klarer å se det, men det er jo ingen krise om de ikke ser det da, det blir nok et nydelig barn allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir enten gutt eller jente... Vi vil gjerne vite det.

Overraskelsen kommer bare litt før fødselen. Gleden blir

like stor uansett. Jeg liker å være litt forberedt, så

praktisk sett så er det best å vite slike ting.

 

Har vel egentlig aldri forstått hvorfor folk på liv og død skal vente,

men vi er heldigvis ulike alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OG foresten....når babyen dukker opp, så er

kjønnet totalt uvesentlig. Da er man mer opptatt av å se

og se og se og se.....osv*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite. Jeg var litt usikker, hadde ikke noen bestemt mening i utgangspunktet, men så ville mannen min så gjerne vite det, så da lar jeg ham bestemme. Er greit å gi gutta litt å si, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang hadde mannen min en sterk intuisjon på at det var en gutt inni magen, så vi bare måtte finne ut om det stemte! Det gjorde det! =) Denne gangen har vi faktisk ikke snakket om det, men tror uansett at jeg vil vite. Det er jo aldri 100% sikkert at man får riktig svar, iallefall ikke hvis man får vite at det er ei jente, men tror jeg vil like å ha en viss peiling =) Så kan man heller bli overrasket dersom det viser seg å være det andre kjønnet ved fødsel!

Ei venninne av meg fikk faktisk bekreftet 3 ganger v ultralyd at det var ei jente, men gutten dems hadde virkelig gjemt på stellet sitt! =) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vite! Jeg tenkte at om vi fikk vite kjønnet på forhånd så gjorde det ingen ting. Blir jo mange overraskelser uansett. Hvilken hårfarge, hvem ligner han/hun på, liten eller stor. Osv

 

Samboeren min ville ikke vite kjønnet. Vi inngikk derfor et aldri så lite komprimiss:o)

 

Vi fikk jordmoren på ul til å skrive ned kjønnet på en lapp og legge det i en konvolutt. Denne skulle samboer ta vare på, Ingen av oss visste altså kjønnet etter ul - men vi hadde kjønnet på en lapp i tilfelle typen ville ombestemme seg og vite allikevel:o):o)

VEL, det gikk som jeg trodde. HEHE. 1 time etter ul, var han så nysgjerring at han måtte se på lappen:o):o) Vi så i lag da selvfølgelig! Og der sto det med stor skrift. EN GUTT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lett dette nei!! Forrige gang ville jeg vite det, og det ble jente. Jeg gikk med en sterk følelse av at det skulle bli gutt så var veldig glad jeg fikk vite det ble jente slik at jeg kunne omstille meg litt hehe:) Men neste gang har jeg mest lyst til å bli overrasket etter fødslen. Men er så utrolig nysgjerrig..... Hmmm.. Ikke lett.. Og så er det dette med å handle inn litt da;) Et vennepar av oss fikk vite kjønnet og sa det ikke til noen, bare de som visste at de skulle få ei skjønn lita jente, kos det også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang fikk vi vite det på ul, har lyst og vite det nå også men sambo vil absolutt vente i spenning så vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min har bestemt oss for om vi kan få vite det, så vil vi vite det. Da jeg sa det til mamma sa hun at hun ikke kunne forstå hvorfor noen ville vite kjønnet. Men man er jo veldig forskjellig. :-) Er det ikke mulig å se på ultralyden så er det ingen krise, men håper på å få vite. Uansett gleder vi oss sååååå mye til å bli foreldre for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi vil ikke vite det , synes det er en del av magien ved fødselen jeg ! "Det ble en "jente/gutt!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke enda egentlig. Lettere å kjøpe tøy og utstyr når man vet kjønnet,men det hadde vært nærvepirrende spennende å IKKE vite det også. ååå og jeg som elsker slike "hemmeligheter", kanksje det gjør fødselen enklere om man ikke vet? Jeg vet ikke.. vi visste det ble jente sist hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ha lyst å vete, både eg og sambuaren min ha lyst å vete. Men folk seie vi må no ha litt spenning.. meeeen, tenke d vi spør på neste ultralyd:) Men kor sikkert er svaret du får på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gir som regelt kun svar hvis de ser det sikkert..men det har vel hendt de har tatt feil også ;) knall rosa tøy til lillegutt? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi ville gjerne vite det sist, er begge nysgjerrige av oss, og syntes det kunne være greit å vite.

 

Så vi spurte om å få vite kjønn på den ordinære ultralyden.

Jordmor sa at hun ikke turte å si noe med 100 prosent sikkerhet, men at det så ut som det lå en gutt der inne.

 

Vi tenkte det ble gutt, og fortalte også andre om at vi trodde det ble gutt, pga fått vite det på ultralyd.

 

Men det ble jente gitt:)

 

Så fikk oss en overraskelse likevel vi da...

 

Denne gangen har jeg ikke bestemt meg helt for om vi ønsker å "vite".

 

Vet jo av erfaring at vi kan få oss en overraskelse likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr. en ville vi ikke vite, det ble en jente. Nr. to visste vi ble en gutt, og nå er nr. tre på vei. Vi er kjempenysgjerrige, men vil ikke vite kjønnet før barnet blir født. Det var utrolig spennende å ikke vite, og det ga meg et skikkelig kick da pressriene kom, og jeg visste at nå får vi snart svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at jeg ikke vil vite det. Men nå når jeg har blitt gravid har jeg jo ganske lyst. Men jeg tenker å ta svaret med en klype salt da. Mannen har også helt plutselig fått lyst til å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite det. Jeg er så forferdelig nysgjerrig...ville neppe klart å vente med mindre jeg var HELT nødt til det. Tror nesten at jeg først da vil føle at dette er helt virkelig - jeg har lissom så vanskelig for å innse hvor heldig jeg er. Dessuten må vi handle litt hver måned, for å fordele utgiftene litt, så dermed er det mest prakisk sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...