Maja87 Skrevet 4. juli 2007 #1 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei! Er ny her, men skal prøve så godt jeg kan på å skrive ned det jeg har hadd ganske my problemer med. Jeg er en jente på 20 år som e gravid i 3. måned. Å jeg gleder meg sånn!! :-) Men.. Jeg fikk ikke vite at jeg var gravid før jeg var 2 mnd. på vei. At og fram til lege har jeg vært, dette uten noe resultat i begynnelsen.. Begynte i februar i år. Hadde ikke fådd mensen på 14 dager, så jeg løp ned til nærmeste apotek og kjøpe 2 Clearblue graviditetstest(for å være helst sikker) . Men ingen av disse gjorde noe utslag... Jeg var ikke gravid, så sikkert en naturlig årsak til utsettelsen.. meen.. da jeg gikk hele den måneden uten mensen, ringte jeg jordmor.. Dette er noe jeg aldri hadde opplevd før... jeg fikk mensen min når jeg var 13, men aldri har jeg "hoppet" over en... Der fikk jeg beskjed om at det kunne hende at mensen uteble en periode.. Okei, ble beroliget med dette, meen... fikk heller ikke mensen halveis uti mars... DA begynte jeg å bli passe lei(det er ikke noe morro å gå rundt å ikke vite om mensen kommer eller ikke altså) Bestilte da time t lege, hvor de igjen tok graviditetstest der oppe på legestasjon. Den viste ingenting den heller... NÅ begynte virkelig tankene å surre omkring skal jeg si dere.. :-) Ble sendt hjem igjen med beskjed om å vente.. vente... vente.. Nei, orka ikke vente lenger i April, (ja, fremdeles ingen mensen men veeeldig vondt i magen!?) Hadde da hadd vondt i magen siden Mars, og det skulle låte til at det skulle vare.. Skikkelig smerter altså.. Av å til var det som om noen stakk kvin igjennom å vridde rundt.. Andre ganger greide jeg ikke røre meg.. reide ikke gå, spise, sove.. ingenting.. Da krevde jeg Gynekologisk undersøkelse til lege. Men nei, ingen livmor var blitt større der.. alt var normalt.. ingenting tydet på at jeg var gravid sa legen... Jeg krevde da en blodprøve for å være sikker, for etter 3 mnd i ubevisthet, begynner man å bli..ja, litt urolig.. Der fikk jeg bokstavelig talt slengt i trynet at jeg var gravid.. Ble jo selvfølgelig et lite sjokk for meg som hadde fådd hørt nei hele veien.. I og med at jeg hadde så vondt i magen ble jeg henvist til tidlig ultralyd. Der kunne de fortelle meg at jeg var 9 uker på vei. Åh, gud... Men alt var bra, hjerte slo å alt var bare fryd å stas. Det var normalt sa jordmor å føle seg sånn.. Vondt i magen hele tiden.. MEN jeg har aldri hørd noen sagt at de har hadd såå vondt i magen under et svangerskap.. Er det noen her som har følt samme smerte eller lignende som meg?? Er det noen her som kan berolige meg? For jeg stoler ikke så mye på de med "utdanning" til dette etter dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9755673-flere-her-som-har-f%C3%B8lt-det-slik/
bodilnf Skrevet 4. juli 2007 #2 Del Skrevet 4. juli 2007 så rart at det ikke slo ut på testene i hele t måneder... Jeg hadde også endel vondt i magen i starten av graviditeten, som menssmerter bare sterkere. Det er hvistnok helt normalt og kommer av at livmoren vokser. Jeg viste at jeg var gravid da.... Dette gikk over etterhvert, husker ikke når. Siden alt så fint ut på UL så er nok dette ikke noe farlig. Håper du blir litt beroliget at dette.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9755673-flere-her-som-har-f%C3%B8lt-det-slik/#findComment-9758279
lille_Harepus Skrevet 18. juli 2007 #3 Del Skrevet 18. juli 2007 hei! kan si det var litt artig å lese, for jeg hadde det nesten på samme måten. Jeg er 19 år og nå i min uke 15 + 3. hadde min siste menstruasjon i april. og har som deg gått som en "klokke" siden jeg fikk mensen da jeg var 13. da jeg ikke fikk mensen i mai, kjøpte jeg en graviditets test som viste seg være negativ. jeg ventet en uke, og kjøpte en ny som også viste seg å være negativ. jeg tenkte at siden jeg akkurat var begynt i en ny jobb, kansje det var stres eller noe. i slutten av mai begynte jeg å bli lei av å vente så jeg bestilte en time hos legen. først var det en vanlig gynekologisk undersøkelse, der alt var "i orden" ingen teng til noe som helst. vi tok en graviditets test bare for sikret skyld, selv om vi begge mente den sikkert var negativ. noe den ikke var. i juni fant jeg ut at jeg var gravid nesten 8 uker på vei.. smertene har jeg ikke hatt så mye av, litt, men tror det er lysken som strekker seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9755673-flere-her-som-har-f%C3%B8lt-det-slik/#findComment-9872483
Maja87 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 20. juli 2007 Takk for tilbakemeldinger! Nå har jeg slått meg til ro med "smertene". Eller.. de har nå nesten forsvunnet så er ikke bekymra lengre no :-) Ja, det er litt rart å tenke på hvordan det foregår seg dette. Har hørt at en test kanskje ikke slår ut de første to-tre dagene, men aldri så langt ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9755673-flere-her-som-har-f%C3%B8lt-det-slik/#findComment-9879837
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #5 Del Skrevet 20. juli 2007 hei:) jeg tror nok at jeg kan berolige deg litt;) mine første måneder som gravid var egentlig ganske skumle, jeg hadde vondt i magen, var kjempe kvalm og kasta opp heile tida, jeg blødde to ganger og var kjempe redd for å miste! jeg ble som deg, sendt til tidlig UL hvor alt så fint ut! etter hvert ga disse plagene seg, og nå er jeg 6 måneder på vei og alt ser helt fint ut! gutten min sparker og vokser inne i magen min, og vi begge to har det kjempe flott! håper at alt ordner seg for deg og, ingen svangerskap er like, lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9755673-flere-her-som-har-f%C3%B8lt-det-slik/#findComment-9881326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå