Gå til innhold

fødsel i uke 30...

Anbefalte innlegg

er 30+4 og er innlagt pga fare for prematur fødsel. har fått lungemodning og legene regner med fødselen starter av seg selv i løpet av en ukes tid. De sier de ikke kommer til å prøve å stanse det, da de flere ganger har måttet stanse fødselen (uke 27 og 29). Noen med erfaringer? Iflg UL er hun estimert til ca 1300-1400 gram.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9754866-f%C3%B8dsel-i-uke-30/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte tvillingene mine i uke 31+5. Men hvorfor vil de ikke prøve å stanse fødselen da. De prøvde å stanse hos meg. Mine veide 1790 og 1750 gram. Får håpe du går lengere enn som så da.

Du må nok belage deg på å være på sykehuset en stund.

Ønsker deg MASSE lykke til å jeg skal krysse alt jeg har for deg=)

Hei.

Fikk selv en gutt i uke 31 + 4 for 3,5 mndr. siden, men hos meg satte ikke fødselen i gang av seg selv, min veslemann ble hentet ut via KS p.g.a. at han fikk for lite næring i magen (morkakesvikt).

Han veide da 1284 gram og var 38 cm lang.

Det ble oppdaget at han var liten allerede i uke 24, så jeg fikk lungemodningssprøyter allerede da.

Da han ble født, ble han lagt i kuvøse og måtte ha lett pustehjelp i 2 døgn (det de kaller Cpap). Lå i kuvøse til han hadde passert 1,5 kg., ble deretter lagt i seng. Mistanke om infeksjon etter 4 dager, så han ble derfor satt på forebyggende antibiotika - gikk kjempefint. Lå i lys p.g.a. gulsott en natt.

Ble skrevet ut av sykehuset etter 5 uker og 2 dager, har hatt et rimelig problemfritt forløp etter hjemkomst. Spiser godt og legger fint på seg!

Forbered deg på et annerledes barselopphold på sykehuset, men let etter de positive tingene når det gjelder opphold på nyfødtavd. Det er et sted med enorm kompetanse og barnet ditt og du er i de beste hender.

Lykke til!

Hei! HI her.

Grunnen til at de ikke vil prøve å stanse fødselen er fordi babyen allerede er småstressa der inne, og hun reagerte ikke så bra på stansingen sist gang. De har vurdert å ta henne ut med keisersnitt, men ønsker å la henne være litt lengre der inne, så lenge hun ikke blir mer stresset. (Godt overvåket med UL, sparketest osv hver dag). Så vi er blitt enig om at neste gang hun vil ut må de bare la henne komme så hun ikke blir enda mer stresset... Blir evt KS hvis hun blir mer stresset nå.

Takk for gode svar!

Annonse

hei, HI her!

Hun ble tatt med keisersnitt den 12.07 og var ute klokka 10:32. Hun er nydeligst i hele verden og bitteliten! Ligger i kuvøse men har det veldig bra, og har ikke gått så mye ned i vekt. spiser og legger på seg. Dette kommer til å gå bra - har hatt kjempelite problemer! takk for gode svar!

• 2 uker senere...

Annonse

Så glad jeg ble av å lese disse solskinnshistoriene:) Ble lagt inn på sykehus i dag med alvorlig svangerskapsforgiftning, og er i uke 32. Regner med at lillemann må taes med keisersnitt i nær framtid, har omtrent fått en makstid på 3 uker (men det er om jeg er veldig heldig). Gjør godt å vite at det går bra med mange av disse bittesmå nurkene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...