Gå til innhold

krabber deres barn?

Anbefalte innlegg

og da mener jeg ordentlig krabbing på alle fire?

min gjør ikke det. jeg tenker på det hver dag. han ble født 19 aug 06. har jeg noe å bekymre meg over? pappaen til gutten krabbet da han var 11 mnd og gikk på et-års-dagen...

han elsker å gå med støtte fra oss...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9754320-krabber-deres-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her krabbes det og åles det om hverandre, skal det gå veldig fort så åler han seg helst. Begynte å krabbe for ca 1 mnd.siden, men først siste uken det har blitt hovedfremkomst måten. Tror ikke du skal bekymre deg hvis han kommer seg frem på andre måter, mange barn krabber ikke.... Og hvis alt annet ser ut til å fungere så ville jeg tatt det helt med ro :-)

Magnus krabber, han begynte med det for ca en mnd han også, og da gikk det fort fra han bare klarte noen krabbetak til han føk bortover.

Men ville ikke bekymret meg hvis gullet deres ikke krabber, er som hun skriver over meg ikke alle som krabber :-)

Nei, Mari krabber ikkje skikkelig heller enda..

Har dratt seg fram i cirka en mnd no og vi ser ho er oppe og gynger og prøver men enn så lenge har ho ikkje kommet seg fram med og krabbe..

Er vist store sprik så om alt anna var ok så ville eg prøvd og ikkje bekymret meg så mye..

Annonse

Jeg har fått fortalt at de kaller det "parkettkrabbing" - at de sleper det ene benet litt. Hun trakk seg også bare etter armene lenge, men nå kan hun å krabbe. Veksler veldig mellom hvordan hun velger å krabbe. I starten var det bare noen få "skritt", men her på det siste har hun begynte å komme mer og mer omkring i leiligheten.

Hos oss hjalp det veldig å legge sånne gummimatter ut - ser ut som et stort puslespill da det er så glatt på gulvet. Ellers trente vi litt i sengen.

Jeg tror det er veldig forskjellig mht når de krabber. Det man vel kan holde litt øye med er om de ikke viser noen interesse i å strekke seg etter leketøy osv. Hvis de er veldig stillesittende så skal de nok ha en skubb i rumpa til å komme i gang. Har sett et tilfelle i familien og det barnet satt bare på rumpa og lærte ikke å krabbe før hun var 1 1/2.

Jeg tror det er fint å stimulere litt da det jo henger sammen med hjernens utvikling og det fysiske. Hvis barna ikke krabber kan man ev gjøre øvelser hvor man stuimulerer dettte ved å gjøre de kryssbevegelsene som de gjør når de krabber. Men husk det skal være gøy/lek og ikke et prestasjonspress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...