Gå til innhold

Madrass til vugge (40 x 90 cm)

Anbefalte innlegg

Hvor finner man billige madrasser i de målene? Har letet på Princess, Kid og IKEA men ingen har i de målene som jeg kan se. Kan kjøpe for 400,- på barnevarehus, men synes det blir litt dyrt når vi skal ha to.

Hvordan er det å bruke skum-madrass til de små?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9753905-madrass-til-vugge-40-x-90-cm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte en 200x90 skumgummi madrass på Jysk og skjerte den i riktig størrelse, og den har vi i vugga og kurven, skal ikke bruke vugga og kurven i så mange måneder, så kjøper vi heller en litt skikkeligere madrass når velsa flytter over i sprinkelseng, for der skal jo hun sove i noen år!

i starten er de så små og lette at en skumgummi madrass går helt fint! :)

heisann. vi kjøpte også billig skumgummi på jusk og skjærte til. kjøpte også madrassen til sprinkelsengen der til 500kr.. den var kjempe god. den varer jo litt lengre. synes ikke selv det var nødvendig med skikkelig madrass til vuggen. men smak å behag. er iallefall fornøyd med begge mine madrasser på jusk. gode dyner har de også der:) og billigt sengtøy...

Du kan kjøpe en skumgummimadrass til vanlig barneseng på jysk til 149 kroner..

Er det 60*120 mon tro ?

Var veldig enkelt å klippe de til. Bruk en tusj til å markere kantene på madrassen og klipp etter den !

Hvis de ikke har i barnestørrelse, så har de sikkert til voksen-seng, den koster 199.-

Jeg spurte jordmor om dette på siste kontroll, for jeg var usikke rpå om skumgummimadrassen var god nok for babyen.

Da jenta vår ble født brukte vi bare vugge på dagtid, og hadde sprinkelseng på soverommet, så da tenkte jeg ikke så mye over det, i og med hun ikke lå der mer en en liten stund om gangen.

Nå bruker storesøster sprinkelsenga si enda, så da får bebisen vuggen som nattseng inntil videre.

Uansett, jordmor sa at en slik skumgummi-madrass var helt fint, det viktigste var egentlig det at den var ny, fordi fra en madrass som er brukt til flere barn, kan det ligge "rester" av gulp, og urin bl. annet, som ikke er bra for nyfødte å få i seg, da kan de bli syke.

Da mener hun ikke rester slik at det lissom ligger på madrassen synlig, men at det kommer noen slags "gasser"/"bakterier" som fordamper på en måte... hmm.. ja.. er ikke akkurat utdannet innen dette.. så har ikke noen bedre måte å forklare det på... hehe...

Men Jysk er butikken du bør dra til !!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...