Gå til innhold

Hvor mange kontroller har dere vært på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er 19+3 og har vært en time hos lege og en hos jordmor, skal på en ny time hos legen om en uke. Første svangerskapskontrollen hos legen tok jeg masse blodprøver, urinprøver, blodtrykk og ble veid. Har vært jevnlig hos lege før disse kontrollene også da jeg har vært mye dårlig og innlagt på sykehuset. Har tilsammen vært på 3 UL. Det er nok litt forskjellig hvor ofte man er hos lege og jordmor men der hvor jeg går er det en kontroll i mnd hvor det er annenhver gang til jordmor og lege, synes det er en god ordning:)

Er i uke 22, og har vært på en lege+en jordmorkontroll+ordinær ul....Og 8 ul er utenom pga andre ting. Alt er bare bra med mor og prins.Har ikke blødd på 1 uke nå så jeg er i heaven:-)) Deilig å slippe sofalivet!!!

Annonse

Jeg er 19+6,og har hatt en kontroll hos fastlegen min,det er vel det hele. Nå har jeg jo hatt 2 tidlige UL hos gynekologen min(pga tidligere MA og SA) og så har jeg vært på ordinær UL på sykehuset.

Synes det hoder slik det er nå,har ingen andre plager enn kvalmen,og den har jeg sykemelding for.

Jeg er 23+0 i dag, og har bare vært på to kontroller hos turnus-lege i tillegg til ordinær UL ( + en UL hos gynekolog i uke 9 ).

Har fastlegen min i hjemkommunen min, så jeg har valgt å gå til kontroller her, selv om jeg bor i nabokommunen... Men har ennå ikke vært hos fastlegen min...

Jordmor har i tillegg vært sykmeldt siden slutten av mars, så henne har jeg heller ikke vært hos...

Synes egentlig det er litt forvirrende, vet liksom ikke hva som er normalt, eller hva jeg burde kunne forvente av oppfølging.

Heldigvis virker det som om den lille der inne har det bra, det sparkes ekstremt mange ganger hver dag :) Har selv en guttefølelse, men vil vel egentlig ikke vite hva det blir før den store dagen i november.

jeg er i dag 21+6, og vært på 4 kontroller, tre hos lege, og en hos jm..

så har jeg vært på en ordinær og en ekstra ul på ullevål..(uke 19 og 21)

skal på ny jm kontroll om to uker.

er førstegangs da, og jeg tror de har flere kontroller enn de med normale svangerskap bak seg..

Annonse

Er 22+6 og var på 1.kontroll hos fastlegen min i uke 13, 2 UL før dette...1 for å sjekke nakkefolden og en fordi fastlegen min ikke kjente livmora...

På 1.kontroll tok jeg urin og blodprøve

Var på ordinær UL i uke 18 og hos jordmor til 2.kontroll i uke 21.

Time hos fastlege for 3.kontroll 20.juli, da er jeg i uke 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...