Gå til innhold

God luktesans og rare smaker


kløver

Anbefalte innlegg

De siste dagen har jeg oppdaget stor forandring i luktesansen min. Vet jo at det er vanlig å være ekstra følsom for lukter, men har aldri opplevd det så sterkt tidligere! På shopping i byen orket jeg nesten ikke være i en veskebutikk eller i en skobutikk - det stinket rett og slett så sterkt skinn. Og mens jeg ventet på bussen kjente jeg så sterk bananlukt at jeg mått se meg rundt for å se hvor den kom fra. Og et par tre meter fra meg sto en dame og spiste banan. Dette var midt nede i Oslo sentrum, skulle tro lukten fra trafikken og sånt skulle overdøve denne...hehe.

I tillegg kan jo nevnes at jeg brekker meg av noen bæsjebleier fra datteren min på to år.

Samtidig har jeg funnet ut at jeg ikke kan fordra smaken av prim - noe som jeg alltid har likt. Og her om dagen kjøpte jeg en sånn fruktdrikk med jordbær og mangosmak som jeg elsket før. Den smakte virkelig helt forferdelig!! Fikk en metallisk kanelsmak (eller noe lignende) i munnen etterpå og syntes det lukta noe helt forferdelig av flaska. Mannen min smakte på den etterpå og syntes den smakte søtt og godt...

 

Noen flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

og velkommen i klubben,vet godt hva du mener:-)

Jeg kan ikke lenger lukke opp kjøleskapet før jeg rynker på nesen.

Og parfymer fikser jeg ikke lenger,de blir rett og slett for sterke....

Ellers jobber jeh som førskolelære og bleiene faller ikke helt i smak om dagen nei......

Verste meg luktene er at jeg får så lite matlyst.

vet ikke hvordan der er for deg?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen :-) Det er mitt mest tydelig symptom (luktesans og smak). Jeg var "plaget" med det frem til omkring uke 12. Nå kjenner jeg det ikke så mye - eller også har jeg vennet meg til det :-) Jeg er i uke 14 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært veldig plaget...det var litt "moro" i starten, men nå er det bare kjedelig...jeg kan ikke gå på kino no mer, måtte gå ut sist. Kjenner parfymer, dårlig ånder, fislukt...ja, alt mulig...!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der hørtes kjent ut ja..

 

Det verste for meg er lukten av støv fra grusvei...Vi bor på en gård og må kjøre på en rusvei den siste biten inn til gården, og den støvlukta som tvinger seg inn i nesa mi da, er grusom..

samt luten av parfymerier på kjøpesentre, den er like ille. Som jeg skrev bor vi på gård. Og samboern min går jo i fjøset hver dag, og ja det lukter fjøs av han, det er jo vant til, men nå lukter det rett og slett helt forferdelig. Han pleier alltid å dusje på kvelden før vi legger oss, men nå må han dusje så fort han er ferdig i fjøset. Blir kvalm hvis han vil ha en klem eller lignende før han før dusjet...

Slitsomt dette med lukter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he... Ja det er egentlig ganske spennende å smake på kjente ting for tiden.... :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...