Gå til innhold

expat eller andre - dostinex

Anbefalte innlegg

Har søkt opp dette med å slutte å amme, og har kommet inn på temaet dostinex.

min er snart 19 mnd, og ser ikke ut til å være lei pupp for å si det sånn! Veldig glad i - men jeg ønsker ikke å holde på stort lenger.

Så har jeg lest om peppermynte te, salvie,og dostinex.

Hvordan virker det?

feks peppermynte te - går melka gradvis vekk da? - eller hvor fort kan jeg forvente at det blir mindre mindre minst!!??

kan gutten ammes, men at det blir mindre og mindre og at han da blir frustrert og lei og til slutt gir opp?

dostinex - samme som ovenfor... Kan jeg ringe legekontoret og be dem spørre legen om å skrive ut en resept, eller må jeg inn å ha time... Hva sier jeg til legen -

at jeg vil slutte å amme? er det grunn nok?

eller bør grunnen være at "jeghar så mye melk, og det er melkespreng, og at jeg lekker og blabla..." -det er ikke sant, men er det slike problem disse tablettene er ment å være for?

(skal til legen og hente en resept, så jeg håpet jeg bare kunne ringe for den og!)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9752305-expat-eller-andre-dostinex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av kjerringraadene skal salvie vaere mer effektivt enn peppermynte. Da min gode mann laget salviekotelletter (av svin) en dag saa kjente jeg faktisk forskjell den neste dagen.

Kabergolin skal egentlig ikke ha noen effekt hos deg siden ungen er saa stor (over 6mnd) og melka ikke lenger er prolaktinstyrt. Den er mest for dem som er i de foerste mnd av ammingen og vil braastoppe. Saa det er ikke noe poeng. Og saa vidt jeg forstaar er det en viderekommen medisin som bare gis etter noeye medisinsk vurdering (time, muligens ogsaa spesialist)!

I din situasjon er det aa gaa med sportsbh naar du ikke vil amme, en saann som man ikke kan bryte seg inn i uten videre. Det vil ogsaa redusere melka i brystet. Saa bestemmer du deg for "Hvor vi ammer", for eksempel i en stol paa barnerommet, og saa ammer dere bare der. Og du holder deg borte fra stolen naar du ikke vil...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...