Gå til innhold

Gruer meg så fælt til Lillegutt skal begynne i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Han blir 16 mnd gammel når han begynner nå til høsten. For han så blir det helt sikkert topp der , men det er verre med meg. Jeg føler allerede nå sjalusi overfor de som skal passe på han. Det blir de som får trøste og kose ham. De som skifter bleie og leker med han. Jeg er redd han ikke vil savne meg snufs.... vondt i magen jeg nå

Håper han skal like seg der , det er ikke det. Bare en mor som kommer til å savne barnet sitt

Fortsetter under...

Velkommen i klubben. Min sønn blir 1år og 2uker når han begynner, og jeg gruer meg. En ting er at jeg har fått jobb i samme bhg, men det er en stor bhg med ca 70unger. Vi skal ikke være på samme avdeling. Så selv om vi er i samme bhg, så blir det andre som tar seg av han. Så lille sjalue mammaen må stå å se på andre som koser med han og han ler og koser seg med....ikke lett det heller. Du slipper å se på det.

Men jeg får se han litt (håper jeg) i løpet av dagen iallfall. Ser med gru dem som bare ser ungene sine en time eller to på ettermiddagen før de legger seg.

Det er bare 30 barn i barnehagen til lillegutt, 15 stk på hans avdeling. Så det er ikke en så stor barneh. Det er trist som du sier, men slik blir det nok for oss også. Vi får hentet han tidligst kl 16 og han legger seg kl 19. Så det er den tiden vi får sammen på ettermiddagen :-(

Tassen har gått i bhg i 2 mnd, han er 16 mnd nå. Når jeg ser hvor stor glede han har av å gå der så blir jeg bare glad. Han elsker de voksne, men er samtidig overlykkelig når jeg kommer for å hente - det er deilig. Det blir hektiske ettermiddager, men jeg prøver å ikke ha noen planer sånn at vi bare drar hjem og lager middag og leker til han skal legge seg kl. 19. Jeg lever for helgene da vi har god tid og er sammen hele dagen. Men med den aktiviteten han er vant til i bhg så krever det en del fra oss foreldre, men det er jo bare bra :-)

Det er tøft de første par ukene (da er det jo gjerne en del grining ved levering, og det kan være tøft), men når du merker at ungen trives og har det bra, så får dere nok en god følelse dere også. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...