Athina' Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg ser at noen har kjøpt denne stolen på barnas hus til ca kr 1.500,00. Er dette inkludert basen eller må man kjøpe den i tillegg? Og hva koster så den? Denne bilstolverden er ikke lett å finne frem i :-(
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Basen koster ca like mye som stolen - rundt 1500 kr. Du kan få både Isofix base og belte base til denne stolen. Ulempen er at du ikke kan bruke basen til f eks stol nr. 2 - det kan du på Britax/Rømer Baby safe plus stolen. Den iso fix basen passer også til en bakovervendt nr 2 stol som heter fix way.
~Simelisa & Marina~ Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Heisann... Vi har en maxi cosi cabriofix men den er ikke med base, vi betalte 1500,- for vår å da var d uten base... Basen ligger på ca. 1000,- den å, om jeg husker rett... Men uannsett ville ikke jeg kjøp basen, for bilstolen er såpass enkel å fest likevel og den tar mere plass enn om du bare har bilstolen... Har kun brukt maxi cosi sine stoler og dette er det 3. barnet... er stoooorfornøyd.... Tenk godt gjennom om du virkelig trenger basen, det er snakk om mye penger du kan bruke på andre ting, bare ett vennlig råd ) MVH
Athina' Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2007 Takk til dere begge :-) Ja det var det jeg tenkte på, pengene altså, for jeg har så absolutt andre ting å bruke dem på :-) Men fint at jeg fikk det oppklart for jeg trodde man MÅTTE ha den basen jeg. Oi, jeg tjente kr 1000 på dette innlegget gitt, så nå kan jeg kjøpe noe annet hehe
Bumpan Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Dette er sikkert en smakssak. Vi har cabriofix og begynte uten base.....etter et par uker inn og ut av bilen var jeg helt svett og dro i neste butikk og kjøpte base. Det er et helt annet liv!!!!!!! Dessuten syns jeg stolen sitter mye fastere nå. Det er også avhengig av hva slags bil man har hvor lett det er og feste stolen. Sikkert best og prøve uten base først og hvis man syns det er tungvint kjøpe så basen. Men jeg anbefaler basen, uten tvil. Jeg selger den bare når jeg skifter bilstol.
Jeinta78 Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Vi kjøpte med base (isofix) pga sikkerheten. I alle tester så står det at bilseter er sikrest med isofix. Og i bruk er den helt utrolig enkel og praktisk. I tillegg er det mange vogner du får kjøpt adapter til slik at bilsetet kan klikkes rett på understellet på vognen. Praktisk hvis man ikke vil vekke en sovende baby, eller hvis man bare skal en kjapp tur på butikken/senteret.
Athina' Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. juli 2007 Ja du har vel rett i det, for jeg kjører veldig sjelden lange avstander så det å holde på å slite med selene kan sikkert bli slitsomt i lengden. Får vel se hvilken stol det blir og hvilken løsning jeg tar på det. Takk for alle svar :-)
Lille Liak Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 vi har den stole med base og det er genialt med base synes jeg.. Virkelig verdt pengene slipper i stå ute i renget/snøen og feste barne eller bilstolen i bilen.. klikk av og på.. anbefales på det sterkeste.. Hadde ikke tvilt å kjøpe basen..selvom noen sier at det er enkelt å feste så er du sikker på at det sitter like trygt på hver tur dere drar på, ikke noe stress med feste bra nok/stramt nok på hver tu når man har dårlig tid eller stresset av andre grunner men at blir jo en vane..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå