Gjest Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Hvordan er dette med å ut å fly?? Har termin i februar og skal ut å fly både nå i sommer, i september og i november.... Er det uproblematisk??
fullrulleihuset Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Det eneste jeg vet er at du må ha legeerklering i 3 trimester. Ellers, så lenge det er i fly med trykkabin (ikke små-fly), er det ok. Ta det opp med legen din, så er du på den sikre siden;)
Lukkelukken og bebibror Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Oj, jeg trodde ikke det var noe farlig :S Jeg skal fly fra Kristiansund til Oslo 30. juli, har temin i januar. Farlig?
Gjest Lenchen Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Korte turer skal ikke være noe problem, det er heller på de lengre turene at en bør ta forhåndsregler. Jeg skal fly til Usa om en uke (14 timer), så jeg bør bevege meg endel underveis, og så har jeg gått til innkjøp av støttestrømper
kløver Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Det er ikke farlig å fly. Men flyselskapene har regler for å unngå at en fødsel starter i lufta. På korte flyturer mener jeg det er inntil 3 uker før termin du kan fly. På lange flyturer er det muligens 7 uker som er grensa, men det bør du sjekke med flyselskapet. Når man er gravid er det større sjanse for at det samler seg mye vann i beina og at blodomstrømningen blir påvirket av å sitte mye stille og trangt. Det er derfor viktig at man rører seg i løpet av lange turer. Noen tar også på seg støttestrømper (fås kjøpt på apoteket). God flytur! Det er som sagt ikke farlig for babyen.
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Hei! Tror det er greit å fly babe i 1 og 2 trimester1 Svigerinna mi var i Brasil da hun var mellom 19 - 21 uker på vei, og det gikk bra det! :-) Tror det er 1 - 2 mnd før fødselen man ikke får lov, pga. å unngå fødsel i lufta! :-))
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Skulle stå: Det er greit å fly både 1 - 2 trimester! :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå