Tuppamor Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg snakket med noen her om dagen og de reagerte på at jeg spiste druer... Jeg trodde at det ikke skulle være noe farlig med det. Noen som vet om det er sannt at druer ikke skal spises i svangerskap?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Bare man vasker de så skal de jo ikke være farlige. Si at graviditet ikke er noen sykdom, og at man merker fort selv om man tåler noe mat eller ikke. Hva skal druer være farlig for? Man skal jo spise masse frukt og grønt i svangerskapet...
Bdancer Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Tror noen overdriver litt med hva man ikke kan gjøre hele tiden... bare man vasker godt så Frukt er jo sunt:)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Har aldri hørt at man ikke skal spise druer, men druer som har blitt til vin derimot.......
Krokodillemor Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Du kan jo stort sett spise alt som normalt. Styr unna rått kjøtt, rå fisk og upasteuriserte melkeprodukter. (Trenger vel ikke nevne alkohol osv...). Ellers skal vi jo helst spise så normalt som mulig, skal vi ikke?
Tuppamor Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2007 Ja det var jo det jeg trodde også... Har fått med meg det du har nevnt der. Å da jeg snakket med noen andre som jeg kjenner ble jeg fortalt at det var bare å spise det som fristet(forutenom det du sa) for de hadde opplevd at de hadde fulgt en liste over hva man kunne og ikke kunne spise og 1 mnd etter de hadde født så var hele den listen feil... Så det forandrer seg veldig hvistnok... Så det kan jo hende at da den jeg kjennte som reagerte på at jeg spiste druer, hadde fått beskjed om å ikke spise druer da hun var gravid. Men jeg tenkte at jeg skulle spørre uansett, for man vet jo aldri... Pluttselig så kan druer vare like skummelt som rått kjøtt.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 jeg har nå blitt anbefalt å spise druer, men har også blitt fortalt at fosteret kan få vondt i magen om jeg spiser druer...föler alle sier så mye forskjellig, så tror en skal stole mer på magefölelsen rett og slett
Serial mom Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Eneste grunnen til at druer kan være "uheldig",er at de kan føre til en del luft i magen,noe som i seg selv ikke er så sjarmerende,he-he. Merka i starten av sv.skapet at rosiner hadde den effekten på meg,så jeg måtte bare kutte de som "nødmat"(hadde alltid i lomma pga kvalmen) Vet ikke hvordam de kan påvirke babyen inne i magen,men siden de ikke står på lista på matportalens sider,så går det sikkert helt fint!
Dessa ღENDELIGღ Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Man kan jo få en del luft i magen av druer... Men det er jo ikke akkurat farlig da... Og er det ikke først når vi begynner å amme at barna kan få vondt i magen av druer og jordbær og sånt??? Mener jeg har hørt det....
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Hei, har hørt at du fint kan spise druer i svangerskapet, men ikke overdrive druespisingen når du ammer. I druer (og jordbær m.m. for den saks skyld) er det mye syre, noen babyen kan få vondt i magen av. Men farlig er det jo ikke, så alt med måte er min filosofi :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå