Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 hva vil dere si om dette: *Bryr seg lite om andres følelser. (kan si unnskyld fordi h*n vet det har såret men mener det innerst inne ikke). *Eier ikke samvittighet i de hele tatt. *Tenker mye kun på seg selv, klarer ikke rom som det er endel mennesker i. *Blir over ivrig om det er noe som skal skje. *Sliter seg helt ut, og glemmer å spise å blir da enda mere overanstrengt. *Tror at andre tenker spesielle negative ting om en. *Dårlig konsentrasjon, greier ikke lære noe, spesielt ikke lese og lære av det om det ikke er noe som er kjempe intressangt. *Kan utrolig godt de få tingene man liker å gjøre..som fks data. *Lyver mye om alt fra ubetydelige ting til ting som er veldig alvorlig, mye av dette for å prøve å redde seg selv i en ubehagelig situasjon. *Få venner *Har h*n fått venner begynner h*n å skyve disse personene vekk ved å ikke ta kontakt når de ringer eller at h*n er ekkel og slem. hva sier dette dere??? plis håper noen kan svare.... har dette noe med adhd å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 hvordan få en diagnose?? er det vits i å diagnotisere seg om man ikke er barn lengre?? hvordan går de frem for å finne utav om man har adhd???
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 jeg mener det er stor vits å få en diagnose selv om en ikke er barn lengre.fikk diagnose som barn adhd å igjen nå i voksen alder blir nå medisinert igjen å merker virkelig jeg får en bedre følelse inni meg .å andre merket veldig positiv. de merket det før meg men nå ser jeg at jeg passer bedre inn å mestrer å takler situasjoner bedre.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #6 Skrevet 9. juli 2007 Han bør jo utredes for ADHD og asbergers. Mine tanker i alle fall. En del av det du skriver får meg til å tenke asbergers.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Både jeg og min mann skal utredes nå. Mine foreldre har akkurat fått diagnosen, det samme har mine søsken, min svoger og hans foreldre. Alle voksne, alle har fått medisinering, uteom min far. Og alle har det bedre med dette.
Na`is`vi`mi` Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Høres ut som jenta vår.. litt av det ihvertfall..Ho har ADD. men hva er asbergers??
Troillpia Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 Mange som får diagnosen ADHD, får også tilleggsdiagnosen Asbergers... Kortversjonen av hva Asbergers er: Asbergers er en allment akseptert betegnelse for en funksjonshemning hos personer som i utgangspunktet er normalt begavet, men har en del problemer. Personer med Asbergers kjennetegnes ved følgende: Begrenset evne til sosial omgang Spesielle og begrensede interesser Sterk uvilje mot endringer i omgivelser og rutiner Tale-, språk- og kommunikasjonsproblemer 4 av 1000 grunnskolebarn antas å ha Asbergers. Funksjonshemmingen er vesentlig vanligere hos gutter enn hos jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå