bareMariann Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Har akkurat lært megselv å hekle. Det går jo kjempebra! Hvaslags garn er best til grytekluter, tåler varmen?
tasah Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har strikket i bomullsgarn, da kan de vaskes på 90 grader (i alle fall 60, hvis jeg ikke tar helt feil) og det er jo kjempegreit.
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Så flink du er! Jeg anbefaler ett ganske tykt garn - og sørg for å få heklet dem tett nok (lag gjerne doble!) - hvis ikke så brenner du deg fælt.... *snakker av erfaring* Staver av tynt bomullsgarn kjenner man det meste gjennom...
bareMariann Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2007 Ja, jeg tenkte å lage dem doble med tykt garn, husker jo de fæle til min gamle bestemor, utrolig ekle farger og mønstre, de var kjempetykke, men ble aldri varme gjennom. Var bare litt usikker på om det gikk greit med bomull, men som hun over deg svarte så er det jo fornuftig med tanke på vaskingen. Starter jeg nå så har jeg julegaver til alle venninner i år, hehe...
cheni Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Ei venninne av meg har heklet grytekluter av gamle dynetrekk. De ble veldig fine, og de er supre å bruke. Hun reiv de i ca 1\2 cm brede remser. Supert gjennbrukstips )
bareMariann Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2007 Det var et godt tips! Skal prøves. Da må jeg kanskje ha en litt større heklepinne, da?
FruDart Skrevet 9. juli 2007 #7 Skrevet 9. juli 2007 Var meg som brukte dynetrekk ;-) Brukte heklekrok nr 8 mm. Men tenk også på at det er absolutt ingen strekk i stoffet så det er ganske tungt for fingre/hender å hekle. Men resultatet blir kjempebra. Her er et bilde av de jeg laget: http://minehobbyer.blogspot.com/2007/04/grytekluter.html
bareMariann Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2007 De var kjempesøte de du hadde på siden din! Så utolig mye du lager!!! Jeg skulle gjerne prøvd meg på runde, men jeg kan ikke lese oppskrifter så jeg vet ikke hvordan jeg får de flate. Satt meg ned igår og lagde mine første grytekluter! Tok evigheter å klippe det i strimler, men heklingen var moro. Så gøy å se at ting blir fort ferdig, jeg må hekle mer!! Skulle sjekket svarene her før jeg startet, for jeg husket ikke hvor brede strimlene skulle være, mine ble litt over 1cm, og tok bare en tilfeldig pinne, 3,5. Ble litt tungt for hendene ja, men det ble skikkelig gode, tykke grytekluter! Pene også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå