Gå til innhold

Amatør her! Hva slags garn til grytekluter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat lært megselv å hekle. Det går jo kjempebra! :)

Hvaslags garn er best til grytekluter, tåler varmen?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har strikket i bomullsgarn, da kan de vaskes på 90 grader (i alle fall 60, hvis jeg ikke tar helt feil) og det er jo kjempegreit.

Skrevet

Så flink du er! :D Jeg anbefaler ett ganske tykt garn - og sørg for å få heklet dem tett nok (lag gjerne doble!) - hvis ikke så brenner du deg fælt.... *snakker av erfaring* Staver av tynt bomullsgarn kjenner man det meste gjennom...

Skrevet

Ja, jeg tenkte å lage dem doble med tykt garn, husker jo de fæle til min gamle bestemor, utrolig ekle farger og mønstre, de var kjempetykke, men ble aldri varme gjennom.

Var bare litt usikker på om det gikk greit med bomull, men som hun over deg svarte så er det jo fornuftig med tanke på vaskingen.

Starter jeg nå så har jeg julegaver til alle venninner i år, hehe...

Skrevet

Ei venninne av meg har heklet grytekluter av gamle dynetrekk. De ble veldig fine, og de er supre å bruke. Hun reiv de i ca 1\2 cm brede remser. Supert gjennbrukstips :o)

Skrevet

Det var et godt tips! Skal prøves. Da må jeg kanskje ha en litt større heklepinne, da?

Annonse

• 2 uker senere...
Skrevet

De var kjempesøte de du hadde på siden din! Så utolig mye du lager!!!

Jeg skulle gjerne prøvd meg på runde, men jeg kan ikke lese oppskrifter så jeg vet ikke hvordan jeg får de flate.

Satt meg ned igår og lagde mine første grytekluter! Tok evigheter å klippe det i strimler, men heklingen var moro. Så gøy å se at ting blir fort ferdig, jeg må hekle mer!!

Skulle sjekket svarene her før jeg startet, for jeg husket ikke hvor brede strimlene skulle være, mine ble litt over 1cm, og tok bare en tilfeldig pinne, 3,5.

Ble litt tungt for hendene ja, men det ble skikkelig gode, tykke grytekluter! Pene også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...