Gjest Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Dårlig med sunne middagstips herfra, men min plan når kjøkkenet skal pusses opp til høsten, er å sette komfyren på verandaen og bruke den der! Har du mulighet til det?
Dollywood Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 fjordland? take-away? salater? ferdig-grillet kylling fra butikken med loff og salat? eh....
Monajenten Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2007 Skal ikke pusse opp...keramikktoppen er knust:-(
Mersa og gutta <3 Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Salater og Fjordland må være tingen da....Til salaten kan man jo ha ferdig grillet kylling til f.eks....?
Monajenten Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2007 Ja....takk for tips!! Kommer til å bli ruinert om jeg skal leve på Fjordland, hehe:-s
Dollywood Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 sunt og sunt.... men du kan koke vann og varme pølser i da....
snuppedupp Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Hvis du har grill, lever du godt på gillmat ei uke.
ava* Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Jeg tilbreder alltid fisk i mikroen! Og så er det flere av hurtig risene som også kan kokes der. Med salat ved siden er jo dette kjempegodt! Poteter kan og kokes i mikro- og bakes!
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Ferdig grillet kylling og boil-in bag ris! Varmer kyllingen i mikroen og risen i vannkokeren.. evt salat til :-)
hårsår Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Du kan koke og steke i mikroen! Poteter, pastaer, grønnsaker, sauser. Det går i tillegg mye fortere enn vanlig =) Søstra mi sin svigermor lager nesten all middag i mikroen! Steker kjøtt og alt mulig... Har ikke smakt maten, men søstra mi sier den er helt vanlig i smaken, ikke noe rart med den.. Dersom du fortsatt har bruksanvisningnen til mikroen, kan du se hvordan du forbereder de ulike rettene.
M by M Skrevet 3. juli 2007 #16 Skrevet 3. juli 2007 Kjøp grill! Det er sommer! Du kan grille fisk, kjøtt,grønnsaker og skalldyr og poteter osv osv...så lager du bare salater ved siden av. Og kan hende det går an å koke opp saus på grillen også...kan hende...
lilja70 Skrevet 3. juli 2007 #17 Skrevet 3. juli 2007 Da ville jeg ha lagd cous-cous og tunfisk: Hell cous-cous i en litt stor skål, ca 1,5 dl per pers, kvern litt salt over, og gjerne litt urter/krydder som til pizza. Beregn en halv boks tunfisk i olje eller vann per pers, en halv boks mais (eller erter) og en halv boks krossede tomater. -Sett alt sammen i mikrobølgeovnen til det er passe varmt. Eller ratatouille: Skjer opp løk, squash, aubergine og hell over en boks tomater, salt, timian og pepper etter smak. Kok det i mikroen, kanskje fem minutter. -Server med ferdiggrillet kylling og potetsalat. Pølse går i mikroen, potetmos (fra pose) lager du lett med vannkoker. Hurtigris lager du gjerne med vann fra vannkokeren, la svelle i fire minutter, kok det siste minuttet i mikroen. -Server med fiskekaker fra mikroen, og sylteagurker. Kald skinke og potetsalat er kjempegodt på varme dager. Likeså spekemat og agurksalat. -Egg og poteter kan du jo koke hos noen andre, og spise laks og egg, spekemat og kalde poteter, kylling selges jo ferdiggrillet, gorbie-minipizza er helt grei i mikroen, ferdige grønnsaksblandinger likeså, for eksempel en som heter orientalsk blanding med brokoli og vannkastanjer... Pastaputer hermetikk er god... -Nå begynner jeg å slite litt her... -Men to uker uten komfyr hadde jeg tatt på strak arm. -Har du til og med et racletejern eller en fonduepanne, klarer du nok enda en uke;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå