Gå til innhold

roastbeef...


1-2-3

Anbefalte innlegg

Åssen er det egnetlig...vi skal jo bare spise kjøtt som er godt stekt osv. Og det er jo strengt tatt ikke roastbiff. Men jeg er ikke noe glad i brødmat og sånt noe, og det eneste jeg stort sett klarer å presse end er rundstykker med roastbeef, remulade og littløk...

 

Hvor ille er det egentlig å spise sånt noe, hvor stor er risikoen for toxoplasmose (eller hvordan det nå skrives)? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det eg har hørt er at dersom en innimellom får veldig veldig lyst på ting som røkelaks og roastbeef, skal en velge produkter så ferskt som overhode mulig, langt ifra holdbarhetsdato.

 

eg vet ekte roastbeef skal være rød og fin, men hvis du går på en velutvalgt ferskvaredisk, kan du ofte få kjøpt skiver av det som er nærmere gjennomstekt uten at det blir tørt. Blir nok kanskje mer oksesteik, men smaker omtrent det samme, kanskje det kan være et alternativ til deg? Eg har jobbet i ferskvare i flere år, og det er slettes ikkje uvanlig der eg jobba at gravide spør etter gjennomstekt roastbeef, og mange steder er det ikkje vanskelig å skaffe heller, fordi dersom en skjærer fra endestykkene er de som regel mer stekt enn midt i ;)

 

Ellers så må du jo ikkje spise brødmat hvis du ikkje har lyst på da ;) du kan jo få i deg fiber fra frokostblandinger, grøt eller lignende hvis det er enklere. Selv om en helst skal få i seg mye forskjellig og ha et variert kosthold, kan du jo velge ting du synes er greit å spise, er det noe du ser blir anbefalt som du rett og slett ikkje liker, kan du jo bare prøve å finne ut om det er noe annet som inneholder det samme som du liker bedre.

 

Lykke til med å finne fristende ting å spise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser også roastbeef. Eneste pålegget jeg får ned fortiden. Jeg har til gode å høre om at et svangerskap ikke har gått bra pga at mor har spist et par sneier med roastbeef:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...