Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 klarer ikke og ta en slik undersøkelse, står i papirene mine sykehuset. kan dem evntuelt. ta det når jeg ligger i narkose.???? Klarer det bare ikke, ikke tull engang. hjelp....
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Det samme sa jeg og..hadde diare i flere dager før jeg kom til legen,men du må igjennom det. Da jeg var ferdig..tenkte jeg: Ikke værre?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Det er faktisk ikke skummelt - gjorde det for aller første gang for noen måneder siden, og jeg er 25!! Men ja, dersverre, så må de det. De må undersøke om du har klamydia, og da må de ta en slik test...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 jeg tok ikke det før de tok innvendig ultralyd for å s hvor langt jeg var kommet.. heldigvisslapp jeg å ta gyn.undersøkelse hos fastlegen min.. hadde hvert litt ekkelt syntes jeg siden han har hvert legen min siden jeg var ett barn
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Du må nok igjennom det dessverre men du trenger ikke gjøre det hos fastlegen din. Det er ikke lenger vanlig at fastlegen gjør det, siden det er "obligatorisk" på sykehuset. Grunnen til at du MÅ gjøre det er som nevnt at de sjekker deg for klamydia, noe som ikke gjør vondt men først og fremst for å finne ut hvor langt du er i svangerskapet. Dette er opplysninger som de trenger før et eventuelt inngrep og gjelder uavhengig av om du skal ta medisinsk eller kirurgisk abort. Begge har "tidsfrister." De gir deg ikke narkose for slike ting. Skjønner at dette kan kjennes vankelig men det er nok på tide å bite i det sure eplet, jenta mi, for dette må du igjennom uansett en gang. Det er langt i fra så ille som du tror! Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Bare et spørsmål; Hvorfor tvangssjekkes man for klamydia. Dette er da ikke skadelig for annet en moren når fosteret skal tas bort uansett. Og du kan seff ikke tvinges til gynokologisk undersøkelse. Du bestemmer over din kropp. Men da kan de seff avslå å gjøre en abort. Hvis du setter hardt mot hardt mener jeg. Og ja, hvis det ligger tungt veiende ting til grund vil de gjøre det under narkose. Og det hadde jeg en venninne som gjorde. Hun la seg opp på et undersøkelsesbord, med underbuks på. Når hun våknet i en sykeseng var hun igjen kledd på. Her er det mange muligheter. Spill på lag med en psykolog og du kan få de utroligste unntak fra "reglene". Klem og lykke til.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Klamydia kan forresten enkelt sjekkes med en urinprøve.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Hei. Ja du må nok det for at de skal kunne fastslå hvor langt du er kommet. Det kan vere veldig ubehagelig men det går nok greit. Med meg var det en lege og sykepleier som støttet veldig og det gikk helt fint. Kanskje du vil føle deg veldig utilpass, men det er fort gjort og husk at de har gjort det mange ganger før så det er ikke noe unormalt for de. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå