Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg ammer for tida 3 ganger HVER natt (mellom 24 og 0600) Da tømmer han puppene godt,med det resultat at han spiser mye mindre på dagtid. Gir han grøt morgen og kveld, men det er aldri sånn at han gaper velvillig, må lirke og lure for å få det inn. På kvelden gir jeg grøt av 100ml mm og tre spkj grøtpulver av grov fullkornspulver, i tilleg til et halvt glass med sviskemos. Dette tenker jeg at burde få han til å sove godt, men dengang ei! Han våkner minst to ganger FØR jeg legger meg (rundt 22.30), da må han ha pupp ellers blir det hyl og skrik. Og så der det alle de gangene på natta i tilleg. Er så sliten, føler jeg har null overskudd, har jo holdt på med nattammming leeenge, men tre ganger synes jeg er for mye, det var jo sånn det var i starten. Og jeg hadde forhåpninger om at bare vi kom i gang med fast føde så ville jeg endelig få sove sammenhengende igjen. Jeg har mine teorier: bla slet vi med puppenekt-light en stund og den beste måten å amme han på var liggende i seng, ifb med soving. Dette henger nok igjen og kanskje han rett og slett ikke skjønner at han kan sovne uten pupp? Hvordan skal jeg da evt gjøre det-han nekter jo å bli ammet i sitte-posisjon, da er det altfor mye spennende rundt han. Og han skal jo fortsatt ha en del melk har jeg skjønt. Noen ganger har jeg mest lyst til å bare kutte ut amming helt og kun gi NAN, men så er det dette med at jeg har jo så mye melk fortsatt og amming er så lettvint i den fortsand at jeg slipper koking av flasker etc. Må legge til at vektoppgangen hele tiden har vært veldig god! Han blir fortsatt mett av melka mi og gir sjelden uttrykk for at han er sulten på noe mer, men jeg ser jo at nettene ikke er sånn som de bør og at han defor BØR ha mer mat på dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9748528-7-mnd-gammel-baby-mye-nattamming-og-sliten-mamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 4. juli 2007 #2 Del Skrevet 4. juli 2007 Ikke enkelt dette nei! Datteren min spiste også flere ganger på natta til hun var 7-8 mnd. Det begynner å bli slitsomt da ja! Du er inne på det selv, mer mat på dagtid kan være en hjelp. Hvor langt er dere kommet i fast føde tilvenningen? Hos oss så ble det ikke orden på nattesøvnen før hun spiste tre måltider fast føde på dagen. Grøt til frokost og kvelds og middag. Det er bare å prøve å få i han masse mat på dagtid, da vil han ikke bli så sulten på natta. Hvis han ikke er så begeistret for grøt så prøv forskjellige grøtsorter og bland inn fruktpure (Havregrøt med banan-aprikos fra nestle feks). Det er ikke noe poeng i å gå over til nan. Da må du allikevel opp om natta for å gi han flaske så det løser vel ingenting eller? Dette ordner seg! Datteren vår har sovet natten igjennom siden hun var 10 mnd uten at vi har styrt så veldig, det går seg til av seg selv også med litt mindre justeringer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9748528-7-mnd-gammel-baby-mye-nattamming-og-sliten-mamma/#findComment-9756133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 4. juli 2007 #3 Del Skrevet 4. juli 2007 Et lite tillegg - ligger han på eget rom? Det kan være til hjelp det også. Da lukter han ikke puppen på natta! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9748528-7-mnd-gammel-baby-mye-nattamming-og-sliten-mamma/#findComment-9756143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #4 Del Skrevet 4. juli 2007 Tusen takk for svar:) Han ligger foreløpig sammen med oss, men vi vurderer å flytte han på eget rom snart. Bla for å se om det kan hjelpe. Vi gir han to måltider fastføde(grøt)men han er ikke akkurat veldig interessert, spiser litt, må lirke og lure, spiser litt til og noen ganger blir han sint etter 3-4 skjeer. Men det jeg gir på kvelden pleier han å få i seg og det er jo en relativt stor posrjon. Det er godt å lese at det rettet seg for deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9748528-7-mnd-gammel-baby-mye-nattamming-og-sliten-mamma/#findComment-9757400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå