Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hva jeg gjør feil. Det er barn nr.4 jeg har, og har alltid fått ammingen til å funke. Men denne gangen, selv om jeg føler jeg får hele det brune området inn i munnen på lillejenta, kommer¨det sånne harde smattelyder som av og til blir til et saksegrep (og det gjør voondt) og det svelges mye luft. Hun får forøvrig i seg masse melk og går opp i vekt slik hun skal¨, men ser hun ikke har riktig tak alikevel. Prøver å vente til hun gaper litt høyt og presser hodet inn mot puppen slik de rådet meg på helsestasjonen, men det hjalp ikke (føler ikke de var noe flinke på stasjonen til å hjelpe heller). Så her inne er det sikkert nok av eksperter. Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut ammehjelpen.no, der er det en liten videosnutt som viser påkobling. Var sikkert det de prøvde å vise på HS, men ikke sikkert de var så flinke:-(

Hold brystknoppen til en tut med alt de brune området inni, med pekefinger og tommel. Berør munnen til lillejenta med tuten (beveg den opp og ned over munnen). Idet hun gaper høyt nok, smetter du, litt brutalt, vesla på. Ikke hold i hodet hennes, hold på nakken. Hvis du holder hodet, vil hun kanskje føle ubehag ved at hun ikke får bevege seg, og få brystvegring.

Ellers hadde jeg veldig god hjelp i å bruke "tvillingstilling", med tulla under armen min. Investerte i en ammepute, og denne reddet nok oss:-)

Skrevet

Form brystet slik at det blir en "hamburger" i munnen på barnet. Brystvorten skal ikke være midt i munnen, underkjeven skal omfatte mer av brystvevet. Du skal altså se mer brunt område over overleppen enn underleppen. Brystvorten skal siktes mot ganen. Brystvorten MÅ være godt over hennes tunge, hvis ikke får du de smattelydene og vooondt, ja. Vi sier at de suger, men det de egentlig gjør er å dytte brystvorten med tungen underfra og slik stimulere brystet om og om igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...