Gå til innhold

Vurderer å gå alene på UL

Anbefalte innlegg

Eg har en jente på 2år som er så utrolig avhenging av oss foreldre.

Å levere henne tl barnevakt er så og si umuligt. Det blir hysteri og gråt i en evighet. Som gjør at det er veldig lite kjekt for oss foreldre å gå fra henne - vondt å høre henne slik.

Men å ta henne med på en kontroll er ikke komplisert i det hele tatt. Men det er noe annet med denne ultralyden.

Så akuratt nå tenker me på at far får ta seg av jenta mens eg er på UL.

Men så vil eg ha han med og han vil være med så me sliter litt kan en si.

Hmmmm har 10 dager på oss å bestemme oss for hva me gjør.

Fortsetter under...

dilemma d der.

tenk på at ultralyd er bare en gang. å levere jentungen fra seg for di timene må vel ikke være så grusomt? men om jentungen er rolig så ta henne med. de skriver jo i brevet at di helst ikke vil ha unger tilstede under UL. men tenk deg godt om. å be mannen din om d samme. er nok litt kjekt for han og få se babyen :)

lykke til hverfall.

skal den 1/8 me. glede oss villt. :)

Jeg synes dere skal overlate henne til barnevakt. Både hun og dere trenger trening på dette og UL for den nye babyen er jo en viktig anledning for dere begge.

Tenk etter hva som reduserer sjansen for hysteri og gråt og prøv å legge opp til at hun har det hyggelig. Dere må jo dessuten få det til om noen måneder eller har dere tenkt at pappa'n skal bli hjemme under fødselen også?

Jeg tror bare at datteren din har godt av å ikk ebli så avhengig av dere,hun kan jo ikke fortsette å være så avhengig resten av livet, og tidligere hun lærer at noen ganger må hun ha barnevakt for at dere skal noe hun ikke kan være med på jo bedre er det. Det blir verre å forandre dette jo eldre hun blir. Jeg jobber i bhg og har sett mange tilfeller av barn som gråter hjerteskjærende når mor eller far går,men det går utrolig fort over. Overlat datteren din til en hun kjenner godt.

En UL er en fin mulighet for at far føler seg mer inkludert i graviditeten og jeg ville ikke ha tatt ifra samboer muligheten til å se den lille på UL, de vet ikke hva de går glipp av før de har vært der.

Annonse

Sist me hadde barnevakt - oi det er så lenge siden at eg ikke husker.

Eg prøvde å levere henne fra meg da eg skulle på første svangerskaps kontroll, men det gikk ikke. Det ble til at hun ble med.

Om me har hatt barnevakt så har det vore etter sengetid og da har hun sovet og ikke vist at me har vore borte litt.

Hun går ikke i barnehage dessverre, så hun har ikke fått øvd seg der heller.

Liker seg ikke hos mine foreldre - der er dei så høyrøstet og strenge at hu skal bare sitte på fanget om me er der - noe mer er skjelden.

Bekter ikke han å bli med - det er noe me har snakket litt om nå siden UL nærmer seg. Han sier han ikke trenger å være med for han har vore med på det mange ganger før (var på UL 2 ganger i et av svangerskapa og 4 det siste) Men eg syns det er trist om han ikke kan bli med om ikke ting ordner seg.

Eg satt litt å tenkte på om me skulle ha med noen som kunne ha henne dei minuttene det tar på bare selve undersøkelsen. At noen er med henne ute i venterommet eller rett utenfor sykhuset. Men det er for dem å få fri siden UL blir på en hverdag, midt i arbeidstiden.

Har nok enda litt å forhøre meg om og bestemme oss for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...