Gå til innhold

hva kan man spise av sommerens frukter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

men jeg lurer på dette med jordbær også..har jo alltid hørt at det er FY..men hva er det som er fy med det? Er man redd for allergi eller er det magevondt?..

hørt fra flere i det siste at man godt kan prøve ut forskjellige frukter, inkl. jordbær for å se hvordan de reagerer? Noen erfaringer med dette?

hva med andre bær? bringebær..blåbær o.l

Jeg skal muligens bli morsmelkgiver til premature. Da spurte jeg om det var noen matvarer jeg måtte være forsiktig med. Da svarte hun spes sykepleieren at jeg skulle være forsiktig med jordbær, brus, sjokolade og sitrus. Kunne fint spise det, men ikke store mengder hver dag :)

har også fått høre at det er bedre ungene deres blir introdusert for litt jordbær/moreller gjennom morsmelken i forhold til at de ikke får prøve det før de er 1år og får det direkte. Er vist større sjangse for at de blir allergisk da...

Annonse

spis kva du vil av frukt. det fikk eg beskjed om drå lege og helsesøster. man må rett og slett prøve seg fram. Se kva babyen reagerer på og ikkje. Det er jo individuelt kva man reagerer på derfor er det ingen regel for kva frukt man kan spise og ikkje spise.

Gutten min er 5 mnd. og han fikk skikkelig allegiutslett/elveblest etter at jeg hadde spist to kiwi. Fikk medisin på legevakta. Et par dager etter reagerte han likedan etter at jeg hadde spist jordbær. Vi tror i alle fall det var jordbær. Ga han medisin like etter og det hjalp veldig bra. Har kuttet ut citrusfrukter, inkl. appelsinjuice. Det kan være nøtter eller egg også, det skal vi teste de kommende dagene - han ser fin ut i dag selv om jeg har spist nøttekake.

Jeg spiser ikke skalldyr eller erter i det hele tatt. Ellers skal man være forsiktig med løk, kål/grønn salat og sterkt krydder, men det har med magevondt å gjøre.

Moreller mener jeg er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...