Gå til innhold

Er så i tvil....


Mamma`n til verdens nydeligste

Anbefalte innlegg

Har en ettervekst som ikke likner grisen, men vet ikke om jeg skal tørre å stripe håret eller ikke... Tok ikke sjansen i forrige svangerskap, men nå vet jeg ikke om jeg orker å gå å se ut som et ras helt til februar neste år!! Føler seg jo ikke akkurat så veldig fresh fra før heller i denne tilstanden da... :-)

 

Hva hadde dere gjort? Jeg skal uansett vente et par uker til så jeg er over de 3 første månedene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal ikke være farlig å farge håret under graviditet , men det er alltids mulig å spørre jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:-)

 

Jeg striper også håret hos frisør.

striping går ikke ned i hodebunnen og skal derfor være trygt!

 

Men jeg unngår å stripe det dei 3 fyrste mnd. likevel for å være på den sikre siden! :-)

Det er liksom det jeg føler er rett for meg! :-)

 

Det er mange meninger om striping og farging av hår ettersom jeg har skjønt!

 

Men kjenner mange frisører og dei fleste har små barn og arbeidet under svangerskapet! :-)

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

Jeg vil også farge/stripe håret! Ligner på en grå mus. Synes håret blir raskere fett også nå. Nå er det sommer, og det skjer en del, og ikke morro å gå å føle seg som en liten mus altså. Men tror jeg skal vente til jeg er kommet over til 2. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere advarte de mot farging o.l for gravide, men nå er ikke stoffene som brukes i dette farlige lengre (det som var reknet som farlig for gravide brukes ikkje i norge lengre). Ville kanskje for å være på den sikre siden, kjøpe kjente merker da, f.eks wella eller noe du vet frisørene også går god for. Bare for å ikkje "gamble" liksom.

 

Et annet godt tips (som også står i mange av pakningene) er jo å prøve litt av det du skal putte i håret på en liten flekk med hud først, i tilfelle du har blitt litt overfølsom for noe under graviditeten. For å se om du får noen allergiske reaksjoner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å ta noen striper selv, men gjør det hos frisøren. Ville ikke prøvd på noe selv, føles tryggere å gjøre det hos frisør. De har bedre peiling og gjør det riktigere, tenker jeg. I tillegg blir ofte fargen annerledes når man er gravid, og da er det greit å gjøre det hos frisør, som lettere kan justere det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som frisør og sliter med en ettervekst som virkelig snart må tas.

Men er så usikker nå som jeg bare er i 1trimester.

Vet at stoffene ikke skal være skadelige.

Men en vet iske hva påvirkningen av disse stoffene kan gjøre i det lange løp for en selv, så derfor tør jeg liksom ikke helt ta sjensen ennda.

I tillegg har jeg begynt med nye produkter som får håret til å vokse en del rasker, noe jeg har gledet meg stort over den senere tiden.

Vi skal nemlig gifte oss neste sommer og håret trenger å vokse litt...

nei dette blir bare mas :)

Jeg drøyer det ihvertfall så langt som overhode mulig, men vet jo at det ikke er skadelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...