Gjest Skrevet 2. juli 2007 #1 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg er nå gravid for første gang og lider av en arvelig sykdom hvor det er 50% sjanse for at barnet er sykt. jeg skal snart inn å ta morkakeprøve og er veldig bekymret for svaret. om det er sykt så er valget om abort tatt. er det noen som vet om hvem jeg kan snakke med om svaret blir det verste? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9745716-nerv%C3%B8s-for-morkakepr%C3%B8ve/
Impatiens Skrevet 17. juli 2007 #2 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei Odabie Jeg er selv i samme situasjon som deg, bortsett for at vi har litt bedre statistikk ("bare" 25% for et sykt barn). Allikevel gikk det ikke bra for oss, og vi hadde en abort i april....Hva kan jeg si? Man kan aldri forberede seg godt nok for det værste. Vi trodde vel vi hadde det, men alt ble annerledes den dagen vi fikk den dårlige nyheten. De er veldig gode ved Medisinsk geneteikk på Ullevål, om det er de du er tilknyttet. Dersom det ikke går bra vil du få tilbud om å snakke mer med de. Dersom du ønsker bør du også vurdere prediagnostisk implantasjon som de kan hjelpe deg med. De skriver da en søknad, som antageligvis vil bli godkjent. Da vil du vil få hjelp til å bli gravid (i Sverige) med frikst barn (foreløbig er dette ikke tillatt i Norge). (De tester at embryoet er friskt, og så setter det inn i deg). forhåpentligvis går det bra denne gangnen, slik at du slipper å tenke på det!!! Jeg vet også at sykehusene har psykologer/eksperter som du kan snakke med. Det kan hende det også er godt. Jeg har ikke benyttet meg av det, men hadde en etter samtale med de på medisinsk genetikk. Det var godt å høre at di vil sende inn en søknad dersom vi ønsker det. Vi har bestemt oss for å prøve igjen en gang til selv. Men dersom det ikke går da, tror jeg nok Sverige blir alternativet for oss. Bare mail meg om det er noe du ønsker å "snakke" om. Lykke lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9745716-nerv%C3%B8s-for-morkakepr%C3%B8ve/#findComment-9855900
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå