Gå til innhold

Når må bilene på service ? Er det rundt 50 000 km ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet ?

Fortsetter under...

Skrevet

Olje og -filterskift ca ved hver 10 - 12 000 km er smart. Vår skal snart inn til 20 000 km-service, neste er vel ved 40 000, tenker jeg. Og så altså olje og -filterskift midt mellom.

Skrevet

Okei takk ! Maser fælt om biler idag jeg, men er alene og har ingen gubbe å spørre hehe ! Den jeg vurderer å kjøpe, c-maxen har gått 48000 ca, så er redd det kommer en service på 50 eller 60, KAN jo hende den var på 40 også, aner ikke jeg :/ Må nok spørre ja !

De vil ha 189 000 for den, ghia modell med ALT ekstrautstyr, eneste den ikke har er automat og xenon lys, klart dumt, men heeelt belevelig for meg ! Det jeg nå lurer på er hvor mye jeg skal prute den ned....vet den har stått der en stund og jeg vet at biler blir vanskeligere solgt i sommertider. Så jeg har jo markedet på min side ! Synes du det er for drøyt å si 180 000 med reg ? Må jo satse på å si noe lavt, ellers får jeg den vel ikke ned noe !?

Skrevet

Sats på 180 000 med reg! Det er et bra kjøp, tror jeg, bortsett fra at jeg har glemt hvilken årsmodell det er snakk om..... Automatgearet forstår jeg, men da vi kjøpte, så gikk vi for "vanlig" lys, ikke xenon. Når xenon ryker, så koster det sinnsvakt mye å skifte, og xenon er ikke SÅ mye bedre enn vanlig.

Du kunne faktisk prøvd deg med 175 000 også, synes jeg... :-) Bilselgerne har alltid m y e å gå på! Lykke til!

Skrevet

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10042286&sid=xz9a7HwVQGs205750

Her er annonsen ! Og takk forresten :D

Det er en 2004 modell, det spesielle er at jeg dro på en Opelbutikk, men så stod den der. De som jobber der har satt den der, for han ene som jobber der, sin far, skal selge den. De gjør faren hans en tjeneste å lar den stå der på en måte, så flere ser den. Der kommer jeg inn og er heldig, fordi når folk skal ha en Ford går de ikke til Opel, så færre som ser den kan du si !

Det finnes jo trek hakk i Ford, og denne er av Ghia (det høyeste som du SIKKERT vet). Motoren er bra og den hadde MASSE ekstrautstyr. Alt du leser i annonnsen + regnsensor, panoramaspeil i midten oppe foran, så man kan se bak på barna, kanllkul cdspiller som tar 6 cdeer, AC osv osv. Den hadde ALT jeg ønsker som sagt. Den er sort noe jeg ELSKER og har det meste + mer !

De sa at den hadde stått der en stund, og at han nok helt sikkert har VELDIG lyst å få den solgt nå... ! Han har kjøpt seg en ny opel. Da mannen har en sønn som jobber der som er voksen, går jeg utifra at han er pensjonist, ergo han har kjørt bilen pent !

Den var STRØKEN ! Det jeg lurer så på er om jeg virkelig kan prute så mye, jeg HATER å prute æsj, men vet det kan lønne seg ! De vil jo ha 189 uten reg. Reg. er på 9000, så da kommer den på 198 000, noe jeg ikke gir. (om du sjekker andre Cmaxer 2004 modeller, finner du INGEN under 200 000, så dette MÅ være et bra kjøp).

Tipper den gamle gubben bare vil bli kvitt bilen jeg, han har ny, så da er det klart at det vil lønne seg for han å bli kvitt den !

Hva synes du ? Jeg trodde 180 000 med reg var ganske drøyt jeg....ikke pga prisen i seg selv, men da den allerede ligger med en BRA pris !

Skrevet

kommer du inn her ? Her kan du se alle 2004 modeller GHIA som ligger ute ! Ganske bra pris på denne om du sjekker motor osv ift de andre ! Legger igjen til at den har masse ekstrautstyr !

Annonse

Skrevet

Jeg mener at du skal kunne forvente at det er utført service før de selger bilen - hvis vi snakker om en seriøs bilforhandler. Sjekk serviceheftet! Det skal ligge i bilen! Ligger ikke heftet der, så ville jeg faktisk vurdert å droppe hele bilen, da vet du ingenting om hvordan bilen er fulgt opp!

Det viktigste du gjør, er å sørge for jevnlig olje og -filterskift, samt litt årlig ettersyn. I mitt distrikt annonserer merkeverkstedene at de gjør bilen din klar for vår om våren, og klar for vinteren om høsten. Hopp på sånne tilbud, da tar de en sjekk, og så bare ber du dem om å sjekke vitale ting når du bestiller. Ikke la verkstedet gjøre noe om de oppdager noe, så fremt det er noe veldig viktig, selvfølgelig. Oppdager de noe slitasje eller noe som bør skiftes snart, så har du litt tid på deg, til å sjekke hva evt. andre verksteder tar for å gjøre jobben. Av og til lurt å bytte litt på, mellom merkeverksted og frittstående.

Dessuten skal biler over 4 år (litt usikker på antall år) inn til EU-kontroll annet hvert år, og da blir de viktigste tingene sjekket der også.

Skrevet

Jepp skal sjekke serviceheftet, men de sa at det var komplett ! Sjekket ikke når siste service ble gjort ! Dette er en veldig seriøs opelforhandler i Oslo, så tipper de har gode avtaler og rutiner. MEN er litt spesielt da de selger den for faren til han ene som jobber der, men tipper at de selger den gjennom Opel da den står der og ligger inne på finn under Opel :)

Skal ringe imorgen og høre angående service jeg, men jeg lurer FÆLT på hva jeg skal by altså !!!!!

Skrevet

eeeh kommer du inn her: (glemte å legge til linken over hehe)

men sjekket nå, og om du skal se alle 2004 ghia må du gå på avansert og skrive inn ghia og ta fra 2004-2004 modell

Skrevet

Ulempe at det er bensin. Vi skal aldri mer ha bensindrevet bil, sverger til diesel.

Og fargen.... Svart bil har vi også hatt, og aldri mer. Møkkete støtt...

Men ellers... Grei bil! Kjøp den! Ikke dårlig pris når det er Ghia. Vi har Trend og greier oss bra med det.... :-) MEN - du må prute!!!

Skrevet

Jepp enig i at diesel er lurere, men også dyrere, jeg er alene så får nok ikke denne bilen med diesel eller automat, men har alltid kjørt bensin så skal klare det :) den bruker ikke så mye, 0,5 står det i tester.

Når det gjelder fargen så har jeg hatt sort bil to ganger før, og vet de blir møkkete, men da vasker jeg haha, jeg ELSKER sort ! Ulempe ved det jeg vet, men guuud så fint hihi, jeg lokkes av det pene !

MEN kjempegode råd, tusen takk ! Kan jeg igjen spørre hva du hadde bydd for den ? vedr. pris ?

Skrevet

Bare spør, du! Om rådene jeg gir, er så vanvittig gode, det vet jeg ikke... Jeg er jo kjempeamatør på dette området, da!

Jeg ville begynt på 175 000 pluss reg, og hvis det er nytteløst, så ville jeg sagt 180 000 med reg. Men ikke vær for kjapp! Gjør deg litt kostbar, og spill litt på at det ikke er så greit når man er alene - selgeren er jo tydeligvis veldig innstilt på å få solgt!

Skrevet

Jeg er iallefall fornøyd med rådene dine :)

Skal prøve meg på det, er jo ikke som om jeg har noe å tape, et nei er det verste jeg kan få, og klart, legger jeg meg lavt vil de tro jeg ikke kan gå så høyt heller, skal si til de når jeg byr: jeg er alenemor så jeg kan ikke strekke meg lengre. Da kan det hende de tenker at de ikke får den solgt om de takker nei. Iallefall ikke solgt til meg hehe !

Han spurte meg idag hva jeg så etter prismessig, jeg sa ingenting under 175 000 faktisk... !! Så vi får se ! Nå skal jeg legge meg, er spent på hva det blir til hehe ! Kan jeg spørre hvor mye dere betaler i forsikring ? Skal sjekke imorgen jeg. Pappa kjøper bilen i sitt navn, så han har vel 40% bonus tror jeg, i Vesta ! Så får se hva det blir til !

Annonse

Skrevet

Husker ikke hva vi betaler i forsikring på S-maxen, men det er ikke så ille. Vi er to brukere, over 25 begge to (mye over også.....), og har bonus på 70 % + på begge bilene.

For en sum på rundt 15 - 16 000 har vi forsikret hus med garasje, to biler, innbo, reise, feriested med innbo, uthus der og en gammel traktor. Synes ikke vi betaler så sinnsykt mye i forsikring heller, men på forsikring er det alltid smart å sjekke pris! Faren din får jo rabatter, da, selvfølgelig, når han samler flere forsikringer, men dersom du er under 25 (har ikke sjekka profilen din), så MÅ det informeres om! Hvis bilen forsikres med "ingen bruker under 25 år" og noe skjer, så blir det helt garantert avkorting i utbetalingen!

Lykke til i morgen! La meg få høre hva det blir til, da! Bilen så forresten veldig strøken ut! Lykke til med all vaskinga, jeg ble dritt lei... Har sølvgrå biler nå...

Skrevet

Haha takk for det ! Jeg blir 25 om 14 dager :) Så det går bra !!

Skal si ifra lover !!!

Takk for hjelp !!! KLEM :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...