Gå til innhold

Pulverapparat i steikovn, er den ødelagt da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan noe om dette, min kjære svigersøster har brukt pulverapparatet i steikovn så nå er det hvitt pulver overalt. Er steikovn ødelagt eller kan man vaske den ren?

Skrevet

Å vaske etter man har brukt pulverapparat er et helsikens arbeid....Har aldri prøvd selv, men har hørt d av folk som jobber m brannvern...Jeg vil tro at d er kommet pulver inni alle steder d er å komme...så aner faktisk ikke om den er brukenes etterpå...hmm...tror kanskje jeg ville tatt en tlf til brannvesenet eller en elektrohandel og spurt...forsikringsselskap vet vel og??

Skrevet

Ifølge sambo som har jobbet som sikkerhetskonsulent:

Så vil dette kjemisk fremstilte pulveret, legge seg på ledningene i steikovnen og etse vekk isolasjonen. Dette kan igjen føre til kortslutning og brann. Uansett så kan ovnene fungere i lang tid uten at no skjer. Faktisk opp til flere år.

Ett lite tips kan være å ikke støvsuge dette pulveret, da dette går rett igjennom filteret på støvsugeren og vil da spres igjennom rommet/huset.

Hans tips; Selg komfyren og kjøp ny, før skaden skjer. Du vet aldri hvor lenge komfyren holder.

Ett annet tips er at når det skal ryddes opp etter at en har utløst ett pulverapparat, så bør fagfolk tilkalles for å ta opprydningsjobben. Seks kilo pulverapparat( normal str) har en opprydningskostnad for forsikringsselskapet på ca 100.000,-

Skrevet

Forresten: Et lite tips jeg fikk fra svigerfar som jobber i brannteknisk etat i kommunen: Aldri prøv å vask opp etter at d er brukt pulverapparat selv!!! Enkelte forsikringsselskap tilbyr folk penger mot at de gjør jobben selv, dette er ikke lurt!!! For d er visstnok en vanvittig vanskelig jobb å rengjøre uten riktig kunnskap og vaskemidler...så de fleste angrer på at de tok pengene...

Skrevet

Jewel med spire 22.01.08: Reagerer litt på d du skriver: Selg komfyren???? Selge en brannfarlig komfyr?? Er d noe særlig bra gjort da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...